Γνωρίσματα χαρακτήρων
Οι ικανότητες ενός χαρακτήρα στο παιχνίδι καθορίζονται κυρίως από το ρόλο του και το επίπεδο που έχει αποκτήσει σ’ αυτόν. Υπάρχουν όμως και τα αριθμημένα γνωρίσματα, που μετρούν τις έμφυτες ικανότητες του χαρακτήρα.
Τα γνωρίσματα είναι πολύ χρήσιμα για τη σύλληψη και την περιγραφή μιας φανταστικής περσόνας, καθώς δίνουν μια πρώτη εντύπωση και εικόνα του χαρακτήρα. Χρησιμεύουν επίσης και στον διαιτητή, που μπορεί να τα λάβει υπόψιν για να διευκολύνει τις κρίσεις του σε ορισμένες περιπτώσεις. Γενικά, ο ρόλος τους στο παιχνίδι είναι κατά κύριο λόγο περιγραφικός και δευτερευόντως μηχανικός.
Σε αντίθεση με άλλα σετ κανόνων, στο Κ&Κ η επίδραση των γνωρισμάτων δεν επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις επιδόσεις των χαρακτήρων. Μας δείχνουν όμως το πόσο κατάλληλος είναι ένας χαρακτήρας για τον κάθε ρόλο, καθώς κάποιος που διαθέτει τα κατάλληλα γνωρίσματα για τον ρόλο του, προοδεύει πιο γρήγορα σ’ αυτόν.
Παρακάτω παρουσιάζονται τα έξι γνωρίσματα των χαρακτήρων και οι ιδιότητες που περιγράφουν:
Γνώρισμα | Περιγράφει |
---|---|
Ρώμη | Σωματική δύναμη |
Κράση | Υγεία, φυσικό σθένος, αντοχή |
Δεξιοσύνη | Ακρίβεια, ταχύτητα, συντονισμός, ισορροπία |
Νόηση | Μνήμη, αντίληψη, λογική, οξυδέρκεια |
Πνεύμα | Διαίσθηση, κρίση, πνευματική συγκρότηση |
Παρουσία | Κοινωνικότητα, προσωπικότητα, εμφάνιση, γοητεία |
Σημείωση για τα πνευματικά γνωρίσματα
Όση νόηση, πνεύμα ή παρουσία κι αν διαθέτει ένας χαρακτήρας, ο παίκτης που τον χειρίζεται δεν μπορεί απλά να περιμένει από αυτόν να λειτουργεί με πονηριά, ορθή κρίση ή να μιλά με πειθώ. Αυτά είναι κρίσιμες ικανότητες που οφείλουν οι ίδιοι οι παίκτες να επιστρατεύσουν αν θέλουν να πετύχουν στο παιχνίδι.
Αντίστοιχα, ένας χαρακτήρας με χαμηλά πνευματικά γνωρίσματα δεν είναι απαραίτητο να παιχτεί ανόητα. Ένας έμπειρος και προσεκτικός παίκτης μπορεί να τον χειριστεί όσο αποτελεσματικά του επιτρέπει η ικανότητά του.
Αυτό που ενδιαφέρει κυρίως το Κ&Κ είναι το ίδιο το παίξιμο και η περιπέτεια, και όχι η στείρα εξομοίωση χαρακτήρων βάσει στατιστικών που ρίχτηκαν στα ζάρια. Κάθε παίκτης είναι βέβαια ελεύθερος να υποδυθεί τις ανεπάρκειες του χαρακτήρα του αν κρίνει πως αυτό θα είναι σε κάποια περίπτωση ενδιαφέρον, διασκεδαστικό, κωμικό ή έστω ακίνδυνο για τον χαρακτήρα.
Τα αριθμημένα γνωρίσματα υπάρχουν για να υποστηρίξουν το παιχνίδι, κι όχι για να το παίξουν: αυτό είναι εξολοκλήρου δουλειά των παικτών.
Βαθμολόγηση και καθορισμός των γνωρισμάτων
Κλίμακα βαθμολόγησης γνωρισμάτων
Τα γνωρίσματα βαθμολογούνται από το 3 έως το 18. Επειδή καθορίζονται με άθροισμα τριών ζαριών, οι μέτριες τιμές είναι συνηθέστερες, ενώ οι ακραίες σπανιότερες. Το σχεδιάγραμμα δίνει μια ιδέα για το πώς κατανέμονται οι τιμές των γνωρισμάτων μεταξύ ενήλικων, υγειών ατόμων.
Γνωρίσματα βαθμολογημένα με 15 ή περισσότερο θεωρούνται εξαιρετικά, ενώ αυτά με 6 ή λιγότερο θεωρούνται ελλιπή. Οι τιμές των γνωρισμάτων είναι γενικά σταθερές: αλλάζουν μόνιμα μόνο μέσω δυνατής μαγείας, βαριάς ασθένειας ή κάποιας αναπηρίας.
Καθορισμός γνωρισμάτων
Το πρώτο μέλημα του παίκτη που δημιουργεί έναν καινούριο χαρακτήρα είναι να καθορίσει τα έξι βασικά του γνωρίσματα. Για να γίνει αυτό, ρίχνονται και αθροίζονται 3 ζάρια για το κάθε ένα από τα έξι γνωρίσματα, με τη σειρά. Παράδειγμα:
Ταράστωρ ο Δυσάρεστος
Ρώμη 8 Νόηση 16
Κράση 6 Πνεύμα 11
Δεξιοσύνη 14 Παρουσία 5
Από τις τιμές αυτές συμπεραίνουμε πως ο Ταράστωρ είναι σχετικά αδύναμος και μικρόσωμος, έχει όμως κοφτερό μυαλό κι επιδέξια χέρια. Επίσης, απ’ ό,τι φαίνεται, δεν είναι καθόλου ευχάριστος τύπος.
Ο παίκτης θα πρέπει τώρα να επιλέξει έναν από τους τρεις ρόλους για τον χαρακτήρα του. Οδηγός σ’ αυτή την επιλογή είναι τα γνωρίσματά του: αν ο χαρακτήρας έχει τα κατάλληλα γνωρίσματα για κάποιον ρόλο, θα ωφεληθεί έχοντας μικρότερη βάση φήμης.