Επιβάρυνση εξοπλισμού
Κανείς δεν μπορεί να κινείται με απόλυτη άνεση κουβαλώντας ένα σακί γεμάτο θησαυρό, έχοντας ζωσμένα τέσσερα όπλα και φορώντας ασπίδα και βαριά θωράκιση. Ειδικά σε περιπτώσεις όπου οι τυχοδιώκτες χρειάζεται να τρέξουν γρήγορα, να σκαρφαλώσουν ή να πηδήξουν, η επιβάρυνση του εξοπλισμού και των εφοδίων τους παίζει καθοριστικό ρόλο. Ο διαιτητής δεν θα πρέπει να επιτρέπει στους παίκτες να μεταφέρουν υπερβολικές ποσότητες βάρους ή όγκου και οφείλει να τους θυμίζει να ελέγχουν την επιβάρυνσή τους.
Ο έλεγχος αυτός μπορεί να γίνεται σε όρους γενικούς, επιστρατεύοντας λογική και εμπειρία, προτείνεται όμως να χρησιμοποιηθεί το σύστημα που περιγράφεται εδώ καθώς η μέτρηση της επιβάρυνσης είναι κρίσιμη στις περιπέτειες λαφυραγωγίας θησαυρού.
Μονάδα μέτρησης της επιβάρυνσης
Η επιβάρυνση των αντικειμένων συνοψίζει το βάρος (κατά κύριο λόγο) αλλά και τον όγκο τους. Μετράται σε λιθάρια. Ένα λιθάρι ισοδυναμεί με βάρος περίπου ενός κιλού.
1 λιθάρι ≈ 1 κιλό
Επιβάρυνση νομισμάτων
Κάθε 20 νομίσματα οποιουδήποτε είδους αντιστοιχούν σε βάρος ενός λιθαριού. Για να διευκολυνθεί ο υπολογισμός της επιβάρυνσης του θησαυρού, μπορεί κανείς να μετρά 5 λιθάρια για κάθε 100 νομίσματα.
Όρια και αποτελέσματα της επιβάρυνσης
Η επιβάρυνση του εξοπλισμού επηρεάζει την ταχύτητα του χαρακτήρα σύμφωνα με τα όρια που αναγράφονται στον πίνακα.
Όρια επιβάρυνσης σε λιθάρια (μέχρι και)
Ρώμη 3-6 | Ρώμη 7-14 | Ρώμη 15-18 | Επιβάρυνση | Ταχύτητα ανά γύρο |
---|---|---|---|---|
15 | 20 | 30 | Καμία | 40 |
20 | 30 | 40 | Μικρή | 30 |
30 | 40 | 50 | Ανεκτή | 20 |
60 | 80 | 100 | Μεγάλη | 10 |
Aς υποθέσουμε, για παράδειγμα, πως ένας χαρακτήρας κανονικής ρώμης φορά αλυσιδωτή πανοπλία (12) και σκούτα (4), έχει ζωσμένο στη ζώνη του ένα απελατίκι (2), ενώ στη πλάτη του φορά σακίδιο (0,5) με 2 πυρσούς (1). Έχει ζωσμένο ένα τόξο και μία φαρέτρα (1) με 10 βέλη (1), όπως και μια κουλούρα σκοινί (4). Τέλος, μεταφέρει ένα σακί (0,5) με 240 αργυρά νομίσματα (12).
Ο χαρακτήρας αυτός μεταφέρει συνολικό βάρος 38 λιθαριών, οπότε η επιβάρυνσή του θα είναι ανεκτή (31-40 λιθάρια) και η ταχύτητά του 20 μέτρα ανά γύρο. Αν αφήσει το σακί με το θησαυρό, η επιβάρυνσή του θα μειωθεί στα 25,5 λιθάρια (μικρή) και η ταχύτητά του θα αυξηθεί σε 30 μέτρα ανά γύρο.
Όπως είναι φυσικό, από την επιβάρυνση επηρεάζονται και άλλες καταστάσεις, όπως αυτές που έχουν να κάνουν με ισορροπία, αθόρυβη κίνηση, σκαρφάλωμα ή αντοχή στο τρέξιμο, κάθε φορά ανάλογα με την κρίση του διαιτητή.
Επιβάρυνση μαγικών αντικειμένων
Τύπος μαγικού αντικειμένου | Επιβάρυνση σε λιθάρια |
---|---|
Φίλτρο | 0,2 |
Περγαμηνή | 0,2 |
Ραβδί | 0,5 |
Ράβδος | 2 |
Υπολογισμός ταχύτητας βάσει πανοπλίας
Αυτός είναι ένας άλλος, απλούστερος και πιο αφηρημένος τρόπος να υπολογιστεί η ταχύτητα του χαρακτήρα, έχοντας ως βασικό σημείο αναφοράς το βάρος της πανοπλίας του.
Η τελευταία τροποποίηση (επιπλέον βάρος) εφαρμόζεται όταν υπάρχει αξιοσημείωτο βάρος πέραν του βασικού οπλισμού και εφοδίων που έχει συνήθως κάποιος μαζί του, όπως για παράδειγμα όταν μεταφέρει έναν σάκο γεμάτο νομίσματα. Πολλαπλάσιο επιπλέον βάρος θα αφαιρεί ξανά ταχύτητα.
Επιβάρυνση | Ταχύτητα ανά γύρο (μ.) |
---|---|
Καμία ή Ελαφριά θωράκιση | 40 |
Μέση θωράκιση | 30 |
Βαριά θωράκιση | 20 |
Επιπλέον βάρος | -10 |