Rogue
«Κάνοντας σινιάλο στους συντρόφους της να περιμένουν, μία halfling προχωράει μπροστά, μέσα στον διάδρομο του μπουντρουμιού. Πιέζει το αυτί της στην πόρτα και έπειτα βγάζει έξω ένα σετ εργαλείων και ανοίγει την κλειδαριά στην στιγμή. Έπειτα εξαφανίζεται μέσα στις σκιές και ο πολεμιστής φίλος της κινείται μπροστά για να κλωτσήσει την πόρτα και να ανοίξει. Ένας άνθρωπος παραμονεύει στις σκιές ενός στενού ενώ η συνεργός του ετοιμάζεται για το δικό της κομμάτι στην ενέδρα. Όταν ο στόχος τους – ένας διαβόητος δουλέμπορος- περάσει στο στενό δρομάκι, η συνεργός βγάζει μια κραυγή, ο δουλέμπορος έρχεται να ερευνήσει τι έγινε και η λεπίδα του δολοφόνου κόβει τον λαιμό του πριν καν βγάλει ήχο. Καταπνίγοντας ένα χαχανητό, μία Gnome κουνάει τα χέρια της και με μαγικό τρόπο σηκώνει το μπρελόκ των κλειδιών από την ζώνη του φρουρού. Στην στιγμή, τα κλειδιά είναι στα χέρια της, η πόρτα του κελιού είναι ανοιχτή και αυτή και οι σύντροφοι της είναι ελεύθεροι να δραπετεύσουν.»
Οι Rogues βασίζονται στην επιδεξιότητα, στο να μην γίνονται αντιληπτοί και στα τρωτά σημεία των εχθρών τους ώστε να έχουν το πάνω χέρι σε οποιαδήποτε κατάσταση. Έχουν ένα κόλπο για να βρίσκουν την λύση σε σχεδόν οποιοδήποτε πρόβλημα, επιδεικνύοντας εφευρετικότητα και ποικιλομορφία η οποία είναι ο βασικός πυρήνας σε οποιονδήποτε επιτυχημένη συντροφιά ηρώων.
Επιδεξιότητα και ακρίβεια
Οι Rogues καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για να τελειοποιήσουν μια πληθώρα δεξιοτήτων καθώς και τις ικανότητες τους στη μάχη, αποκτώντας μεγάλη εμπειρία που δύσκολα συναντάται σε άλλους χαρακτήρες. Πολλοί Rogues επικεντρώνονται στη μυστικότητα (stealth) και την εξαπάτηση (deception), ενώ άλλοι βελτιώνουν τις δεξιότητες που τους βοηθούν σε περιβάλλον μπουντρουμιού, όπως η αναρρίχηση, η εύρεση και αφαίρεση των ανενεργών παγίδων και η παραβίαση των κλειδαριών.
Όταν πρόκειται να πολεμήσουν, οι Rogues θέτουν ως προτεραιότητα την πονηριά πάνω από την ωμή δύναμη. Ένας Rogue θα έκανε μάλλον ένα μόνο χτύπημα με απόλυτη ακρίβεια, σε σημείο ακριβώς εκεί όπου η επίθεση θα βλάψει τον στόχο περισσότερο από το να ρίξει έναν αντίπαλο κάτω με ένα μπαράζ επιθέσεων. Οι Rogues έχουν σχεδόν υπερφυσική ικανότητα στην αποφυγή του κινδύνου και μερικοί εκπαιδεύονται στη μαγεία για να συμπληρώσουν τις άλλες δυνατότητές τους.
Μια ζωή στις σκιές
Κάθε πόλη και κωμόπολη έχει έναν Rogue. Οι περισσότεροι ανήκουν στα χειρότερα στερεότυπα της κοινωνίας, βγάζοντας τα προς το ζην ως διαρρήκτες, δολοφόνοι, εκτελεστές και απατεώνες. Συχνά, αυτοί οι κακοποιοί είναι οργανωμένοι σε συντεχνίες ή οικογένειες εγκληματιών. Πολλοί Rogues λειτουργούν ανεξάρτητα, αλλά ακόμη και τότε, μερικές φορές προσλαμβάνουν μαθητευόμενους για να τους βοηθήσουν στις βρωμοδουλειές.
Μερικοί άλλοι, κάνουν μια έντιμη ζωή ως κλειδαράδες, ανακριτές ή εξολοθρευτές, κάτι που μπορεί να είναι μια επικίνδυνη δουλειά σε έναν κόσμο όπου οι εγκληματίες στοιχειώνουν μέχρι και τους υπονόμους.
Ως adventurers, οι Rogues συνυπάρχουν και στις δύο πλευρές του νόμου. Κάποιοι είναι σκληροί εγκληματίες αποφασισμένοι να κάνουν την τύχη τους ψάχνοντας για θησαυρούς, ενώ άλλοι ξεκινάνε μια ζωή περιπέτειας για να ξεφύγουν από το νόμο. Κάποιοι πάλι έχουν μάθει να τελειοποιούν τις δεξιότητές τους με μόνο σκοπό να διεισδύουν σε αρχαία ερείπια και κρυμμένες κρύπτες προς αναζήτηση θησαυρού.
Quick Build
Μπορείς να φτιάξεις έναν Rogue γρήγορα ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές.
Πρώτον όρισε το μεγαλύτερο Ability score σου να είναι το Dexterity.Το δεύτερο μεγαλύτερο Ability score πρέπει να είναι το Intelligence εάν θέλεις να επικεντρωθείς στο Investigation ή έχεις σκοπό να υιοθετήσεις το Arcane Trickster archetype. Εναλλακτικά επίλεξε το Charisma εάν έχεις σκοπό να δώσεις έμφαση στην παραπλάνηση (deception) και στην κοινωνική αλληλεπίδραση (social interaction). Δεύτερον επίλεξε το charlatan για background σου.
Class Features
Σαν Rogue αποκτάς τις ακόλουθες ικανότητες.
Hit Points
Hit Dice: 1d8 για κάθε rogue level
Hit Points στο 1ο level: 8 + το Constitution modifier σου
Hit Points σε μεγαλύτερα levels: 1d8 (εναλλακτικά 5) + το Constitution modifier σου
Proficiencies
Armor: Ελαφριά πανοπλία (light Armor)
Weapons: Απλά όπλα (simple weapons), βαλλίστρες χεριου (hand crossbows), longswords, λεπτά ξίφη (rapiers), shortswords
Tools: Thieves’ tools
Saving Throws: Dexterity, Intelligence
Skills: Επιλέγεις δύο από τα εξής: Acrobatics, Athletics, Deception, Insight, Intimidation, Investigation, Perception, Performance, Persuasion, Sleight of Hand, Stealth
Equipment
Ξεκινάς με τον ακόλουθο εξοπλισμό, στον οποίο προστίθεται ο εξοπλισμός από το backround που θα διαλέξεις.
- (a) ένα rapier, ή (b) ένα shortsword
- (a) ένα shortbow και μια φαρέτρα με 20 βέλη, ή (b) ένα shortsword
- (a) ένα burglar’s pack, ή (b) ένα dungeoneer’s pack, ή (c) ένα explorer’s pack
- Δερμάτινη πανοπλία (Leather armor), δυο στιλέτα (daggers) και ένα πακέτο thieves’ tools
Πίνακας εξέλιξης του Rogue
ROGUE LEVEL | PROFICIENCY BONUS | SNEAK ATTACK | FEATURES |
---|---|---|---|
1st | +2 | 1d6 | Expertise, Sneak Attack, Thieves’ Cant |
2nd | +2 | 1d6 | Cunning Action |
3rd | +2 | 2d6 | Roguish Archetype |
4th | +2 | 2d6 | Ability Score Improvement |
5th | +3 | 3d6 | Uncanny Dodge |
6th | +3 | 3d6 | Expertise |
7th | +3 | 4d6 | Evasion |
8th | +3 | 4d6 | Ability Score Improvement |
9th | +4 | 5d6 | Roguish Archetype feature |
10th | +4 | 5d6 | Ability Score Improvement |
11th | +4 | 6d6 | Reliable Talent |
12th | +4 | 6d6 | Ability Score Improvement |
13th | +5 | 7d6 | Roguish Archetype feature |
14th | +5 | 7d6 | Blindsense |
15th | +5 | 8d6 | Slippery Mind |
16th | +5 | 8d6 | Ability Score Improvement |
17th | +6 | 9d6 | Roguish Archetype feature |
18th | +6 | 9d6 | Elusive |
19th | +6 | 10d6 | Ability Score Improvement |
20th | +6 | 10d6 | Stroke of Luck |