
Ψυχική Υγεία
Κάθε φορά που οι παίκτες έρχονται αντιμέτωποι με τους τρόμους του Μύθου ή κάτι επίγειο αλλά φρικιαστικό (όπως το να ανακαλύψουν το ακρωτηριασμένο σώμα ενός συγγενή ή φίλου τους), ρίχνουν μια ποσοστιαία ζαριά εναντίον της τρέχουσας τιμής της Ψυχικής τους Υγείας (Sanity). Αν φέρουν παραπάνω από την τρέχουσα τιμή Ψυχικής Υγείας, θα χάσουν περισσότερους βαθμούς. Αν φέρουν λιγότερο, θα χάσουν λιγότερους ή και καθόλου. Οι χαμένοι πόντοι Ψυχικής Υγείας περιγράφονται περίπου ως εξής: 0/1D6 ή 2/1D10. Ο αριθμός πριν τη κάθετη γραμμή, σου δείχνει πόσους πόντους θα χάσει ο χαρακτήρας σου αν η ζαριά είναι ίση ή λιγότερη από την τρέχουσα τιμή της Ψυχικής Υγείας του. Ο αριθμός μετά τη γραμμή αντιπροσωπεύει τους πόντους που θα χάσει ο ερευνητής σου αν φέρεις παραπάνω από την τρέχουσα τιμή του.
Αν ο ερευνητής χάσει 5 ή περισσότερους πόντους από μια μόνο ζαριά, τότε η ψυχική του υγεία υποφέρει από ένα ισχυρό τραύμα. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να ρίξεις 1D100. Α η ζαριά είναι ίση ή μικρότερη του INT σου, ο ερευνητής σου καταλαβαίνει πλήρως τι είδε και προσωρινά τρελαίνεται (για 1D10 ώρες). Αν αποτύχεις, τότε ο Keeper αναλαμβάνει προσωρινά την επόμενη κίνηση σου, καθώς σε καταλαμβάνει ο φόβος. Ίσως άθελα σου ουρλιάξεις ή πιέσεις τη σκανδάλη του όπλου σου.
Αν ο ερευνητής σου είναι προσωρινά παράφρων, ο Keeper έχει την επιλογή να προσθέσει μια φοβία ή μανία στον χαρακτήρα σου (για παράδειγμα «φόβος για το σκοτάδι» ή «κλειστοφοβία» ή «κλεπτομανία»), ή να επέμβει σε κάποιο στοιχείο του παρελθόντος του (backstory).
Κατά την προσωρινή παραφροσύνη, ο Keeper ίσως επιλέξει να βασανίσει τον ερευνητή σου με παραισθήσεις – αυτό που σε πλησιάζει είναι ένας ανθρωπόμορφος δαίμονας ή απλά ένας άστεγος που ζητιανεύει; Μπορείς να μάθεις την αλήθεια κάνοντας έναν έλεγχο Πραγματικότητας (Reality Check) ο οποίος γίνεται με μια ζαριά Ψυχικής Υγείας (Sanity) – αν πετύχεις, αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για παραίσθηση, αν όχι, τότε πε΄φτεις ακόμη πιο βαθιά στην τρέλα!
Δυστυχώς, το να πάρεις πίσω τη χαμένη σου Ψυχική Υγεία, είναι μια χρονοβόρα και κοπιαστική διαδικασία. Ίσως χρειαστεί να βάλεις τον χαρακτήρα σου σε κάποια ψυχιατρική κλινική ή να αναζητήσεις κάποια άλλη μορφή ψυχοθεραπείας, για να ανακτήσεις τους χαμένους πόντους. Γενικά, με την επιτυχημένη ολοκλήρωση ενός σεναρίου κερδίζεις πίσω μερικούς πόντους σαν επιβράβευση.
Καθώς η Λογική σου ελαττώνεται, ο χαρακτήρας σου γίνεται όλο και περισσότερο ασταθής και λιγότερο λειτουργικός. Οι συνολικοί κανόνες για τη Ψυχική Υγεία δεν περιλαμβάνονται εδώ αλλά ο Keeper σου, θα σου περιγράφει τα αποτελέσματα αυτής της κατάπτωσης του χαρακτήρα σου καθώς το παιχνίδι προχωράει.
Disclaimer: Η 7η έκδοση του Call of Cthulhu αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία της Chaosium, με επιφύλαξη όλων των δικαιωμάτων. Τα παραπάνω είναι μεταφράσεις βασισμένες στο BRP, που έγιναν από μέλη του Goblin’s Tavern με σκοπό τη διάδοση του παιχνιδιού στο ελληνικό κοινό με την ευγενική άδεια της Chaosium.