Movement & Position
Στην μάχη, οι χαρακτήρες και τα τέρατα βρίσκονται σε συνεχή κίνηση, συχνά χρησιμοποιούν την κίνηση και θέση τους στον χώρο για να κερδίσουν το πάνω χέρι. Στον γύρο σου, μπορείς να κινηθείς μία απόσταση όσο και το speed σου. Συγκεκριμένα μπορείς να χρησιμοποιήσεις όσο από το speed σου επιθυμείς στον γύρω σου ακολουθώντας τους εξής κανόνες.
Η κίνησή σου μπορεί να περιλαμβάνει άλμα, σκαρφάλωμα, και κολύμπι. Αυτές οι διαφορετικές μορφές κίνησης μπορούν να συνδυαστούν με περπάτημα ή μπορεί να αποτελούν όλη σου την κίνηση. Όπως και να κινηθείς, υπολογίζεις την απόσταση που διήνησες με τον τρόπο που διάλεξες, από το speed σου μέχρι αυτό να φτάσει 0 ή να σταματήσεις να κινείσαι.
Breaking Up Your Move
Μπορείς να σπάσεις την κίνησή σου και να κινηθείς πριν και μετά το action. Για παράδειγμα, έχεις speed ίση με 30 πόδια, μπορείς να κινηθείς 10 πόδια, να κάνεις το action που θες, και μετά τα υπόλοιπα 20 πόδια που έχεις ακόμα περιθώριο.
Moving Between Attacks
Αν κάνεις ένα action που περιλαμβάνει πάνω από μια επίθεση με όπλο, μπορείς να σπάσεις την κίνησή σου με το να κινηθείς ανάμεσα στις επιθέσεις. Για παράδειγμα αν έχεις δύο επιθέσεις μπορείς να κινηθείς 10 πόδια να κάνεις μία επίθεση, να κινηθείς άλλα 15 πόδια, και να επιτεθείς ξανά.
Using Different Speeds
Αν έχεις πάνω από μία είδους ταχύτητα, όπως περπάτημα (walking speed) και πέταγμα (flying speed), μπορείς να αλλάζεις μεταξύ τους κατά την κίνησή σου. Όποτε αλλάζεις τον τρόπο που κινήσε, αφαίρεσε την απόσταση που έχεις ήδη κινηθεί από την νέα σου ταχύτητα. Το αποτέλεσμα καθορίζει το πόσο ακόμα μπορείς να κινηθείς. Αν το αποτέλεσμα είναι 0 ή λιγότερο, δεν μπορείς να κινηθείς άλλο.
Για παράδειγμα το αν έχεις walking speed 30 και flying speed 60 (λόγο του ξορκιού fly), μπορείς να πετάξεις 20 feet, μετά να περπατήσεις 10 feet και στην συνέχεια να απογειωθείς για άλλα 30 feet.
Difficult Terrain
Οι μάχες σπάνια συμβαίνουν σε άδεια δωμάτια ή σε άδειες πεδιάδες. Σπηλιές με πέτρες, δάση με θάμνους, περίεργες σκάλες, μια τυπική μάχη περιλαμβάνει δύσβατο έδαφος. Κάθε foot κίνησης σε δύσβατο έδαφος κοστίζει 1 επιπλέον foot. Αυτός ο κανόνας ισχύει ακόμα και αν υπάρχουν πολλά εμπόδια που μετράνε για δύσβατο έδαφος.
Χαμηλά έπιπλα, χαλάσματα, απότομες σκάλες, χιόνι και ρηχά νερά. Όλα αυτά είναι παραδείγματα δύσβατου εδάφους. Ο Χώρος που καταλαμβάνει ένα άλλο πλάσμα μετράει για δύσβατο έδαφος είτε αυτό είναι φιλικό είτε όχι.
Being Prone
Σε μια μάχη συχνά θα βρεθούν οι χαρακτήρες στο έδαφος, είτε επειδή κάποιος τους έριξε ή και επειδή έπεσαν μόνοι τους. Στο παιχνίδι αυτό ονομάζεται -prone ή πρηνηδόν- και στην ουσία σημαίνει πως ένα πλάσμα είναι πεσμένο στο έδαφος με το μπροστινό μέρος του σώματος προς την μεριά του εδάφους.
Μπορείς να πέσεις prone χωρίς να χρησιμοποιήσεις καθόλου από την ταχύτητά σου (speed). Το να σηκωθείς όμως χρειάζεται το μισό σου speed. Για παράδειγμα αν το speed σου είναι 30 πόδια, χρειάζεσαι 15 πόδια για να σηκωθείς. Δεν μπορείς να σηκωθείς αν δεν έχεις αρκετό εναπομείναν speed.
Για να κινηθείς ενώ είσαι σε κατάσταση πρηνηδόν, πρέπει να συρθείς ή να χρησιμοποιήσεις μαγεία όπως ή τηλεμεταφορά. Κάθε foot που σέρνεσαι στο έδαφος κοστίζει 1 παραπάνω foot. Κάπως έτσι, το να συρθείς για 1 foot σε Δύσβατο έδαφος (difficult terrain) απαιτεί 3 feet από την ταχύτητα σου.
Αλληλεπίδραση με Αντικείμενα
Εδώ είναι μερικά παραδείγματα των πράξεων που μπορείτε να κάνετε σε συνδυασμό με την κίνηση και τη δράση σας. (Δεν χρειάζεται να καταναλώσετε δηλαδή Speed ούτε Action):
- Τράβα ή θηκάρωσε ένα όπλο.
- Άνοιξε ή κλείσε μια πόρτα.
- Βγάλε ένα φίλτρο από το σακίδιο σου.
- Σήκωσε ένα πεσμένο όπλο.
- Πάρε ένα μπιχλιμπίδι από το τραπέζι.
- Βγάλε ένα δαχτυλίδι από το δάχτυλό σου.
- Φάε!
- Φύτεψε ένα λάβαρο στο έδαφος!
- Σήκωσε μερικά νομίσματα από το πουγκί σου.
- Κατέβασε τη μπύρα μονορούφι (ναι υπάρχει κανόνας ΚΑΙ για αυτό)
- Τράβηξε ένα μοχλό
- Βγάλε ένα δαυλό από την θήκη του.
- Πάρε ένα βιβλίο από ένα ράφι που φτάνεις.
- Σβήσε μία φλόγα
- Φόρεσε μία μάσκα
- Βάλε κουκούλα
- Ακούμπησε το αυτί σου στην πόρτα
- Κλώτσησε μία μικρή πέτρα
- Γύρνα το κλειδί στην πόρτα
- Χτύπα το έδαφος με ένα μακρύ πάσσαλο
- Δώσε ένα αντικείμενο σε άλλο χαρακτήρα.
Moving Around Other Creatures
Εάν το θελήσεις, μπορείς να κινηθείς μέσα από τον χώρο που καταλαμβάνει ένα μη-εχθρικό πλάσμα. Σε αντίθετη περίπτωση, μπορείς να κινηθείς μέσα από τον χώρο που καταλαμβάνει ένα εχθρικό πλάσμα ΜΟΝΟ αν το πλάσμα είναι δύο κατηγορίες μεγέθους μεγαλύτερο ή μικρότερο από εσένα. Να θυμάσαι ότι ο χώρος που καταλαμβάνει ένα πλάσμα αποτελεί δύσβατο έδαφος για σένα.
Άσχετα αν ένα πλάσμα είναι φίλος ή εχθρός, δεν μπορείς με τη θέληση σου να τελειώσεις το γύρο σου στο χώρο που καταλαμβάνει. Αν βγεις από την απόσταση την οποία απειλεί εξ επαφής ένα εχθρικό πλάσμα, τότε δικαιούται να σε χτυπήσει με ένα ευκαιριακό χτύπημα (attack of opportunity).
Flying Movement
Τα ιπτάμενα πλάσματα απολαμβάνουν πολλά προνόμια σχετικά με την κινητικότητα τους, αλλά πάντα υπάρχει ο κίνδυνος της πτώσης. Αν ένα ιπτάμενο πλάσμα πέσει σε κατάσταση πρηνηδόν (prone), μειωθεί η ταχύτητα του (speed) του στο 0, ή γενικά χάσει την ικανότητα να κουνιέται, το πλάσμα χάνει ύψος και αρχίζει να πέφτει, εκτός και αν έχει την ικανότητα να ύπτατε ή κρατιέται στον αέρα μέσω μαγείας, όπως με το ξόρκι fly.
Creature Size
Κάθε πλάσμα καταλαμβάνει διαφορετικό χώρο στο πεδίο της μάχης. Ο πίνακας με τις κατηγορίες μεγέθους δείχνει πόσο χώρο καταλαμβάνει το κάθε διαφορετικό είδος μεγέθους. Κάποιες φορές τα αντικείμενα μπορούν να μπουν σε μία αντίστοιχη κατηγορία.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΕΓΕΘΟΥΣ | ΧΩΡΟΣ |
---|---|
Tiny (Μικροσκοπικό) | 2,5 επί 2,5 πόδια |
Small (Μικρό) | 5 επί 5 πόδια . |
Medium (Μεσαίο) | 5 επί 5 πόδια . |
Large (Μεγάλο) | 10 επί 10 πόδια . |
Huge (Τεράστιο) | 15 επί 15 πόδια . |
Gargantuan (Γιγαντιαίο) | 20 επί 20 πόδια, ή μεγαλύτερο |
Space
Ο χώρος που καταλαμβάνει ένα πλάσμα σε πόδια (feet) είναι η περιοχή που ελέγχει στην μάχη, όχι απλά ένας τρόπος έκφρασης των φυσικών διαστάσεων του. Ένα τυπικό μεσαίο πλάσμα προφανώς δεν είναι 5 πόδια φαρδύ (1,5 μέτρο) αλλά η περιοχή που καταλαμβάνει είναι τόσο. Για παράδειγμα, ένα hobgoblin μεσαίου (medium) μεγέθους στέκεται σε ένα φαρδύ σκαλοπάτι με πλάτος 5 ποδιών, άλλα πλάσματα δεν μπορούν να περάσουν εκτός και αν το hobgoblin τα αφήσει να περάσουν.
Ο χώρος ενός πλάσματος αντιπροσωπεύει και την περιοχή στην οποία πολεμάει αποτελεσματικά. Για αυτό το λόγο υπάρχει όριο στον αριθμό των πλασμάτων που μπορούν να περικυκλώσουν ένα άλλο πλάσμα στην μάχη. Αν όλοι οι εμπλεκόμενοι στην μάχη είναι μεσαίου μεγέθους (Medium) τότε, 8 πλάσματα μπορούν να περικυκλώσουν 1 άλλο. Επειδή τα μεγάλα πλάσματα καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο, χρειάζεται λιγότερα για να περικυκλώσουν ένα μεσαίο πλάσμα. Αν 5 πλάσματα μεγέθους Large περικυκλώσουν ένα πλάσμα μεγέθους Medium, θα δούμε πως δεν υπάρχει χώρος για κανέναν άλλον ανάμεσα τους. Σε διαφορετική περίπτωση κάπου στα 20 Medium πλάσματα θα χρειαστούν για να περικυκλώσουν ένα μόνο πλάσμα μεγέθους Gargantuan.
Squeezing into a Smaller Space
Ένα πλάσμα μπορεί να στριμωχτεί σε ένα χώρο που είναι αρκετά μεγάλος για να φιλοξενήσει ένα πλάσμα που είναι μια κατηγορία μικρότερη από το ίδιο. Για παράδειγμα, ένα Large πλάσμα μπορεί να στριμωχτεί σε ένα πέρασμα που είναι μόλις 5 πόδια φαρδύ. Ενώ στριμώχνεται ένα πλάσμα χρειάζεται να ξοδέψει 1 παραπάνω πόδι από την ταχύτητα (speed) του για κάθε ένα πόδι που θέλει να κινηθεί σε άλλο αντίστοιχο χώρο. Ακόμα έχει μειονέκτημα (disadvantage) σε ζαριές επίθεσης και ευλυγισίας (attack rolls & Dexterity saving throws). Από την άλλη μεριά όποιος προσπαθήσει να επιτεθεί σε ένα πλάσμα που βρίσκεται στην παραπάνω κατάσταση έχει πλεονέκτημα (Advantage σε attack rolls).
Resting
Αν και είναι ήρωες, οι adventurers δεν μπορούν να περάσουν κάθε ώρα της μέρας στο πλαίσιο της εξερεύνησης, κοινωνικής συναναστροφής και μάχης. Χρειάζονται χρόνο για ξεκούραση, χρόνο για ύπνο και φαγητό, να φροντίσουν τις πληγές τους, να καθαρίσουν το μυαλό τους και το πνεύμα τους για spellcasting, και να ετοιμάσουν τον εαυτό τους για τις επερχόμενες περιπέτειες. Οι adventurers μπορούν να ξεκουραστούν για μικρά χρονικά διαστήματα (Short Rest) κατα την διάρκεια μιας περιπέτειας και να ξεκουραστούν κανονικά (Long Rest) στο τέλος της ημέρας.
Short Rest
Η σύντομη ξεκούραση ή short rest, είναι μια περίοδος ελεύθερου χρόνου, τουλάχιστον μια ώρα σε διάρκεια, κατα την οποία ένας χαρακτήρας δεν κάνει κάτι πιο κουραστικό απο το να τρώει, να πίνει, να διαβάζει και να φροντίζει τις πληγές του.
Ένας χαρακτήρας μπορεί να ξοδέψει ένα ή παραπάνω Hit Dice στο τέλος ενός short rest, έως τον μέγιστο αριθμό Hit Dice που ισούται με το level του χαρακτήρα. Με αυτόν τον τρόπο θα θεραπεύσει κάποιες από τις πληγές του και θα ανακτήσει κάποια απο τα Hit Points του. O παίκτης ρίχνει το ζάρι που αναλογεί στην κλάση του όπως εξηγείται παρακάτω και προσθέτει το Constitution modifier του στη ζαριά. Ο συνολικός αριθμός προστίθεται στα Hit Points χωρίς όμως να ξεπερνούν τον μέγιστο αριθμό. Ο παίκτης μπορεί να αποφασίσει αν θα ξοδέψει ένα επιπλέον Hit Dice έπειτα από κάθε ζαριά. Ο χαρακτήρας ανακτά κάποια από τα Hit Dice που έχει χρησιμοποιήσει, όταν ολοκληρώσει ένα long rest, όπως εξηγείται παρακάτω.
Long Rest
Ένα Long Rest είναι μια περίοδος εκτεταμένου ελεύθερου χρόνου, τουλάχιστον οκτώ ωρών σε διάρκεια, κατά την οποία ένας χαρακτήρας κοιμάται ή πραγματοποιεί ελαφρά δραστηριότητα όπως: το διάβασμα, η συζήτηση, κάποιο γεύμα, ή να στέκεται φρουρός όχι όμως για παραπάνω από 2 ώρες. Αν η ξεκούραση διακοπεί από μια περίοδο έντονης δραστηριότητας (τουλάχιστον μια ώρα περπατήματος, κάποια μάχη, χρήση ξορκιών ή παρόμοια δραστηριότητα) οι χαρακτήρες πρέπει να ξεκινήσουν το rest ξανά για να έχουν κάποιο κέρδος από αυτό.
Στο τέλος ενός Long Rest, ο χαρακτήρας κερδίζει όλα τα χαμένα Hit Points. Ο χαρακτήρας επίσης ανακτά ξοδευμένα Hit Dice που ισούνται με τον μισό αριθμό του ζαριού που χρησιμοποιεί για Hit Dice. Για παράδειγμα, αν ένας χαρακτήρας έχει 8 Hit Dice, αυτός ή αυτή μπορούν να κερδίσουν εκ νέου 4 ξοδευμένα Hit Dice όταν ολοκληρώνουν ένα Long Rest. Ένας χαρακτήρας δεν μπορεί να επωφεληθεί παραπάνω από 1 Long Rest σε περίοδο 24 ωρών και ένας χαρακτήρας πρέπει να έχει τουλάχιστον 1 Hit Point στην αρχή του Rest για να κερδίσει τα οφέλη του Long Rest.
Hit Dice ανα level για κάθε κλάση
- Barbarian – 1d12
- Bard – 1d8
- Cleric – 1d8
- Druid – 1d8
- Fighter – 1d10
- Monk – 1d8
- Paladin – 1d10
- Ranger – 1d10
- Rogue – 1d8
- Sorcerer – 1d6
- Warlock – 1d8
- Wizard – 1d6
Between Adventures
Μεταξύ περιπετειών σε μπουντρούμια και μάχες ενάντια σε αρχαία κακά, οι ήρωες χρειάζονται χρόνο να ξεκουραστούν, να συνέλθουν και να ετοιμαστούν για την επόμενη τους περιπέτεια. Πολλοί χρησιμοποιούν επίσης αυτόν τον χρόνο για να κάνουν και άλλες δραστηριότητες όπως είναι η χειροτεχνία όπλων και πανοπλιών, πραγματοποιούν έρευνα για κάτι που τους ενδιαφέρει, ή ξοδεύουν τον σκληρά αποκτηθέν χρυσό τους.
Σε κάποιες περιπτώσεις, το πέρασμα αυτού του χρόνου είναι κάτι που προκύπτει με λίγη φανφάρα ή περιγραφή. Όταν ξεκινάς μια νέα περιπέτεια, ο DM μπορεί απλά να αναγγείλει ότι ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα έχει περάσει και σου επιτρέπει να περιγράψεις σε γενικές γραμμές τι έκανε ο χαρακτήρας σου στο μεσοδιάστημα. Άλλες φορές ο DM μπορεί να θέλει να κρατήσει αρχείο του πόσο χρόνος περνάει καθώς συμβαίνουν περιστατικά πέρα από την αντίληψη σου.
Έξοδα Lifestyle
Μεταξύ των περιπετειών, μπορείς να επιλέξεις μια συγκεκριμένη ποιότητα ζωής και να πληρώσεις το κόστος διατήρησης της. Το να ζεις με ένα συγκεκριμένο lifestyle δεν έχει τεράστια διαφορά για τον χαρακτήρα σου, αλλά ο τρόπος ζωής του μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που άλλοι άνθρωποι και ομάδες αντιδρούν προς αυτόν. Για παράδειγμα, όταν έχεις υιοθετήσει ένα αριστοκρατικό τρόπο ζωής, μπορεί να είναι πιο εύκολο για σένα να επηρεάσεις τους ευγενείς της πόλης από ότι αν ζούσες στην φτώχεια.
Δραστηριότητες στον ελεύθερο χρόνο
Μεταξύ των περιπετειών, ο DM μπορεί να σε ρωτήσει τι κάνει ο χαρακτήρας σου κατά τον ελεύθερο του χρόνο. Οι περίοδοι ελεύθερου χρόνου μπορούν να διαφέρουν σε μέγεθος, όμως για να κερδίσει ο χαρακτήρας σου μια νέα συγκεκριμένη δεξιότητα πρέπει να αφιερώσει έναν συγκεκριμένο αριθμό ημερών ώστε να την εξασκήσει και να μάθει από αυτήν. Για να μετρήσει μια τέτοια μέρα, ως ημέρα εξάσκησης πρέπει ο ήρωας να αφιερώσει τουλάχιστον οκτώ ώρες στο αντικείμενο που τον ενδιαφέρει, ενώ οι ημέρες δεν χρειάζεται να είναι συνεχόμενες. Αν έχεις παραπάνω από το ελάχιστο αριθμό ημερών για να ξοδέψεις, μπορείς να συνεχίσεις να κάνεις το ίδιο πράγμα για μεγαλύτερη περίοδο χρόνου, ή να μεταπηδήσεις σε μια νέα δραστηριότητα στον ελεύθερο χρόνο σου. Δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου εκτός από αυτές που παρουσιάζονται παρακάτω είναι πιθανές. Αν επιθυμείς ο χαρακτήρας σου να ξοδέψει το χρόνο του κάνοντας μια δραστηριότητα που δεν καλύπτεται εδώ, συζήτησε το με τον DM σου.
Χειροτεχνία
Μπορείς να δημιουργήσεις μη μαγικά αντικείμενα, συμπεριλαμβάνοντας εξοπλισμό για περιπέτεια και έργα τέχνης. Πρέπει να έχεις ειδικευτεί (να είσαι proficient) με τα εργαλεία που σχετίζονται με το αντικείμενο που προσπαθείς να δημιουργήσεις (συνήθως artisan’s tools). Μπορεί επίσης να χρειαστείς πρόσβαση σε ειδικά υλικά ή τοποθεσίες απαραίτητες για την δημιουργία τους. Για παράδειγμα, κάποιος που έχει εξοικείωση με εργαλεία σιδηρουργού (smith’s tools) χρειάζεται πρόσβαση και σε ένα σιδηρουργείο για φτιάξει ένα σπαθί ή μια πανοπλία.
Για κάθε μέρα ελεύθερης δραστηριότητας που ξοδεύεις σε χειροτεχνίες, μπορείς να φτιάξεις ένα ή περισσότερα αντικείμενα με συνολική αξία αγοράς που δεν ξεπερνούν τα 5 χρυσά νομίσματα (5 gp), και πρέπει να χρησιμοποιήσεις αναλώσιμα υλικά που αξίζουν το μισό της συνολικής αξίας του τελικού προϊόντος στην αγορά. Αν κάτι που επιθυμείς να δημιουργήσεις έχει αξία αγοράς μεγαλύτερη των 5 χρυσών νομισμάτων, κάνεις πρόοδο κάθε μέρα που αντιστοιχεί σε 5 χρυσά νομίσματα, έως ότου φτάσεις την αξία της αγοράς του αντικειμένου. Για παράδειγμα, μια ολόσωμη πανοπλία (αξία αγοράς 1500 gp) παίρνει 300 μέρες για να το φτιάξεις μόνος σου.
Πολλαπλοί χαρακτήρες μπορούν να συνδυάσουν τις δυνάμεις τους προς τη χειροτεχνία ενός μοναδικού αντικειμένου, με την προϋπόθεση ότι οι χαρακτήρες έχουν όλοι proficiency στα εργαλεία και εργάζονται μαζί στο ίδιο μέρος. Κάθε χαρακτήρας συνεισφέρει με 5 χρυσά νομίσματα προσπάθειας για κάθε μέρα που ξοδεύουν βοηθώντας να φτιαχτεί το αντικείμενο. Για παράδειγμα, τρεις χαρακτήρες με τις απαιτούμενες γνώσεις (proficiency) στα ειδικά εργαλεία που απαιτούνται και τις κατάλληλες εγκαταστάσεις μπορούν να φτιάξουν ένα κοστούμι πανοπλίας σε 100 ημέρες (αντί για 300 ημέρες), με συνολικό κόστος αναλώσιμων υλικών 750 χρυσών νομισμάτων (με την αντίστοιχη αξία στην αγορά να είναι 1.500 χρυσά νομίσματα). Ενώ ασχολείσαι με τη χειροτεχνία, μπορείς να διατηρείς έναν ταπεινό τρόπο ζωής χωρίς να χρειάζεται να πληρώνεις 1 χρυσό νόμισμα (1 GP) την μέρα ή ακόμα και να ζεις με άνεση με το μισό του κανονικού κόστους.
Εξάσκηση επαγγέλματος
Μπορείς να εργάζεσαι όταν δε βρίσκεσαι σε κάποια περιπέτεια, κάτι το οποίο σου επιτρέπει να διατηρείς έναν μέτριο τρόπο ζωής χωρίς να χρειάζεται να πληρώνεις 1 χρυσό νόμισμα την ημέρα. Το πλεονέκτημα αυτό διαρκεί όσο συνεχίζεις να εξασκείς το επάγγελμα σου.
Από την άλλη, αν είσαι μέλος ενός οργανισμού που μπορεί να προσφέρει επικερδή εργασία, όπως ένας ναός, ή ένα συνδικάτο κλεφτών, μπορείς να κερδίσεις αρκετά για να υποστηρίξεις έναν άνετο τρόπο ζωής, ενώ, αν έχεις εξειδίκευση (proficiency) στο Performance skill και χρησιμοποιήσεις το skill σου κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου σου, μπορείς να κερδίσεις αρκετά για να ζεις πλουσιοπάροχα.
Ανάρρωση
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον ελεύθερο χρόνο σου ανάμεσα στις περιπέτειες για να αναρρώσεις από έναν εξουθενωτικό τραυματισμό, μια ασθένεια ή κάποια δηλητηρίαση που είχες υποστεί. Μετά από 3 μέρες ανάρρωσης, μπορείς να ρίξεις ένα DC 15 Constitution check. Σε ένα επιτυχημένο save, μπορείς να επιλέξεις ένα από τα ακόλουθα αποτελέσματα:
- Να τερματίσεις έναν παράγοντα που σε εμποδίζει να ξανακερδίσεις hit points.
- Για τις επόμενες 24 ώρες, να αποκτήσεις πλεονέκτημα σε saving throws ενάντια σε μία ασθένεια ή ένα δηλητήριο που σε επηρεάζει τη δεδομένη στιγμή.
Έρευνα
Ο χρόνος μεταξύ των περιπετειών είναι μια σπουδαία ευκαιρία για να διεξάγεις έρευνα, να αποκτήσεις διορατικότητα για μυστήρια που έχουν ξεδιπλωθεί κατά τη διάρκεια μιας εκστρατείας που πήρες μέρος. Η έρευνα μπορεί να περιλαμβάνει να ξεφυλλίζεις παλιούς τόμους και ανέγγιχτους παπύρους σε μια βιβλιοθήκη ή να κερνάς ποτό τους ντόπιους ώστε να ακούσεις φήμες και κουτσομπολιά από τα χείλη τους.
Όταν ξεκινάς την έρευνα σου, ο Dungeon Master καθορίζει αν οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες, πόσες μέρες ελεύθερου χρόνου θα σου πάρει για να τις βρεις και αν υπάρχουν περιορισμοί, όπως το να χρειάζεται να ψάξεις ένα συγκεκριμένο άτομο, τόμο ή τοποθεσία. Ο DM μπορεί επίσης να ζητήσει να κάνεις έναν ή παραπάνω ελέγχους ικανοτήτων (ability checks), όπως είναι ένας έλεγχος Intelligence (Investigation) για να βρεις στοιχεία που δείχνουν προς την πληροφορία που επιθυμείς ή έναν Charisma (Persuasion) έλεγχο για να εξασφαλίσεις τη βοήθεια κάποιου. Μόλις ικανοποιηθούν αυτές οι συνθήκες, μαθαίνεις αν η πληροφορία είναι διαθέσιμη. Για κάθε μέρα έρευνας, πρέπει να ξοδέψεις 1 χρυσό νόμισμα (1 GP) για να καλύψεις τα έξοδα σου. Αυτό το κόστος είναι επιπλέον στα φυσιολογικά έξοδα του τρόπου ζωής σου.
Εκπαίδευση
Στον ελεύθερο χρόνο σου μπορείς να μάθεις μια νέα γλώσσα ή να εξασκηθείς με ένα σετ από εργαλεία. Ο DM σου μπορεί να επιτρέψει επιπλέον επιλογές εκπαίδευσης. Πρώτα, πρέπει να βρεις έναν εκπαιδευτή πρόθυμο να σε διδάξει. Ο DM καθορίζει πόσο χρόνο θα πάρει και αν χρειάζονται ένα ή παραπάνω ability checks. Η εκπαίδευση διαρκεί για 250 μέρες και κοστίζει 1 χρυσό νόμισμα την ημέρα. Αφότου ξοδέψεις το απαιτούμενο ποσό χρόνου και χρημάτων, μαθαίνεις τη νέα γλώσσα ή κερδίζεις proficiency με ένα νέο εργαλείο.
Disclaimer: Το D&D 5th edition είναι πνευματική ιδιοκτησία της WtC. Τα παραπάνω είναι μεταφράσεις βάση του SRD, που έχουν γίνει από μέλη του Goblin’s Tavern με σκοπό την διάδοση του παιχνιδιού στο ελληνικό κοινό.