Οι χαρακτήρες που ελέγχουν οι παίκτες είναι τυχοδιώκτες. Κάποιοι απεγνωσμένοι, άλλοι ρομαντικοί, απόκληροι, μανιακοί, ανισόρροποι, άπληστοι ή καθάρματα – τύποι δηλαδή που θα ρίσκαραν τα φτηνά τους τομάρια εξερευνώντας επικίνδυνους λαβυρίνθους σε αναζήτηση θησαυρού και φήμης.
Ένας χαρακτήρας περιγράφεται από τα εξής στοιχεία: γνωρίσματα, ρόλος, υπόβαθρο και όνομα. (Στο παράρτημα υπάρχουν επίσης και προαιρετικοί κανόνες για δημιουργία χαρακτήρων που ανήκουν σε ανάνθρωπες φυλές).
Μετά τον καθορισμό αυτών των στοιχείων, μια σύντομη περιγραφή του χαρακτήρα ή ακόμη κι ένα σκίτσο (για όσους μπορούν να το καταφέρουν) είναι επίσης ευπρόσδεκτα. Μακροσκελείς και περίπλοκες ιστορίες για το παρελθόν των χαρακτήρων, γενικά δεν προτείνονται: το επίκεντρο του παιχνιδιού είναι η ίδια η περιπέτεια, όπου ο κάθε χαρακτήρας θα γράψει την ιστορία του στην πράξη.
Σύνοψη δημιουργίας χαρακτήρα
- Καθορισμός γνωρισμάτων και των επιδράσεών τους. Για κάθε γνώρισμα ρίχνεται 3d6, με τη σειρά.
- Επιλογή ρόλου (δυνατός, σοφός ή πολυμήχανος) και υπολογισμός της βάσης φήμης για το ρόλο αυτό.
- Καθορισμός υποβάθρου, με ζαριά στον πίνακα υποβάθρων.
- Καθορισμός αρχικών χρημάτων (3d6 x 10 σε αργυρά νομίσματα) και αγορά εξοπλισμού.
- Ονομασία του χαρακτήρα και καθορισμός άλλων λεπτομερειών. Στο παράρτημα μπορούν να βρεθούν πίνακες με ονόματα για διάφορες κουλτούρες (σελ. 188).