Ζάρια Επιβράβευσης και Ποινής
(πρωτίστως για χρήση στις Ανταγωνιστικές Ζαριές)
Κάποιες φορές, οι τρέχουσες συνθήκες για τους ερευνητές, το περιβάλλον τους ή/και ο διαθέσιμος χρόνος μπορούν να δυσκολέψουν, ή διευκολύνουν μια ζαριά ικανότητας (skill roll) ή χαρακτηριστικού (characteristic roll). Κάτω από συγκεκριμένες περιστάσεις ο Keeper μπορεί να απονείμει ένα «ζάρι επιβράβευσης» (bonus die) ή ένα «ζάρι ποινής» (penalty die) σε μία ζαριά. Ένα ζάρι επιβράβευσης και ένα ζάρι ποινής αλληλοεξουδετερώνονται.
Για κάθε ζάρι Επιβράβευσης (Bonus Die): Ρίχνεις ένα επιπρόσθετο ποσοστιαίο ζάρι δεκάδων μαζί με το συνηθισμένο ζευγάρι ποσοστιαίων ζαριών που περιλαμβάνονται σε μια ζαριά ικανότητας. Πλέον ρίχνεις 3 διαφορετικά ζάρια: ένα ζάρι μονάδων και δύο ζάρια δεκάδων. Για να χρησιμοποιήσεις το ζάρι επιβράβευσης, διαλέγεις το ζάρι δεκάδων που επιφέρει το καλύτερο (χαμηλότερο) αποτέλεσμα.
Παράδειγμα: Δύο αντίπαλοι ερευνητές, ο Μάλκολμ και ο Χιού, αγωνίζονται για την αγάπη της Λαίδη Γκριν. Μόνο ένας μπορεί να κερδίσει το χέρι της σε γάμο, οπότε ο Keeper αποφασίζει ότι χρειάζεται μία ανταγωνιστική ζαριά για να καθοριστεί το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους. Αποφασίστηκε ότι ο κάθε μνηστήρας θα πρέπει να ρίξει ένα Charm roll ανταγωνίζοντας τον άλλο μνηστήρα. Ο Keeper κάνει μια ανασκόπηση σε προηγούμενα γεγονότα που αφορούν το συγκεκριμένο σενάριο: Ο Μάλκολμ έχει επισκεφτεί δύο φορές τη Λαίδη Γκριν, φέρνοντας ακριβά και εντυπωσιακά δώρα στη Λαίδη, ενώ ο Χιού έχει επισκεφτεί τη Λαίδη μονάχα μια φορά χωρίς τη συνοδεία κάποιου δώρου. Ο Keeper αποφασίζει ότι ο Μάλκολμ έχει πλεονέκτημα και θα λάβει ένα ζάρι επιβράβευσης στην ανταγωνιστική ζαριά.
Ο παίκτης του Χιου ρίχνει τα ζάρια πρώτος με ικανότητα Charm 55 και φέρνει 45 – οπότε ΄Κανονική επιτυχία (Regular success). Ο παίκτης του Μάλκολμ ρίχνει με ένα ζάρι επιβράβευσης, ρίχνοντας ένα ζάρι μονάδων και δύο ζάρια δεκάδων, (βλέπε εικόνα 1.). Το ζάρι μονάδων έφερε 4 και μπορεί να συνδυαστεί με οποιοδήποτε από τα δύο ζάρια δεκάδων για να φέρει τελικό αποτέλεσμα 44 ή 24 αντίστοιχα. Ο παίκτης του Μάλκολμ επιλέγει το χαμηλότερο αποτέλεσμα του 24 – οπότε Δύσκολη Επιτυχία (Hard Success). Ο Μάλκολμ κερδίζει την ανταγωνιστική ζαριά και η πρόταση γάμου στη Λαίδη Γκριν γίνεται αποδεκτή.
Για κάθε ζάρι Ποινής (Penalty Die): Ρίχνεις ένα επιπρόσθετο ποσοστιαίο ζάρι δεκάδων μαζί με το συνηθισμένο ζευγάρι ποσοστιαίων ζαριών. Πλέον ρίχνεις 3 διαφορετικά ζάρια: ένα ζάρι μονάδων και δύο ζάρια δεκάδων. Για να χρησιμοποιήσεις το ζάρι Ποινής, διαλέγεις το ζάρι δεκάδων που επιφέρει το χειρότερο (μεγαλύτερο) αποτέλεσμα.
Παράδειγμα: Σε μία επικίνδυνη εξέλιξη των γεγονότων, δύο ερευνητές, ο Φίλιξ και ο Χάρισον, έχουν αιχμαλωτιστεί από τους τρελούς αιρετικούς του Άλικου Χαμόγελου. Οι αιρετικοί αποφασίζουν να διασκεδάσουν εις βάρος των ερευνητών, αποφασίζοντας ότι και οι δύο θα πρέπει να υποστούν το Μαρτύριο του Πόνου, από το οποίο μόνο ένας θα επιβιώσει. Ο ηττημένος θα θυσιαστεί στον απαίσιο θεό των αιρετικών.
Το Μαρτύριο του Πόνου περιλαμβάνει το σήκωμα ενός τεράστιου βράχου ψηλά στον αέρα. Όποιος καταφέρει να κρατήσει το βράχο ψηλά για περισσότερη ώρα νικά. Αυτό χρειάζεται μία ζαριά Strength από κάθε ένα από τους δύο ερευνητές, όμως ο Keeper αποφασίζει ότι ο Χάρισον πρέπει να λάβει ένα ζάρι ποινής, καθώς πρόσφατα υπέστη μία σοβαρή πληγή (όταν αιχμαλωτίστηκε από τους αιρετικούς) και δεν έχει αναρρώσει ακόμα. Ο παίκτης του Φίλιξ ρίχνει 51 με ικανότητα STR 65 – δηλαδή Κανονική επιτυχία (Regular success). Η ικανότητα STR του Χάρισον είναι 55. Ο παίκτης του ρίχνει 20 και 40 στα δύο ζάρια δεκάδων και 1 στο ζάρι μονάδων (βλ. εικόνα 2), με το αποτέλεσμα να μπορεί να είναι 21 ή 41. Το επιπρόσθετο ζάρι είναι ζάρι ποινής οπότε ο Χάρισον πρέπει να πάρει το μεγαλύτερο αποτέλεσμα – δηλαδή Κανονική επιτυχία.
Και οι δύο παίκτες έφεραν Κανονική επιτυχία αλλά ο Φίλιξ νικά επειδή έχει τη μεγαλύτερη ικανότητα STR. Ο Φίλιξ κατάφερε να κρατήσει το βράχο πάνω από το κεφάλι του για περισσότερη ώρα από το Χάρισον. Οι αιρετικοί χλευάζουν καθώς οδηγούν το Χάρισον στο βωμό τους…