
Επισκόπηση του παιχνιδιού
Ο σκοπός του Call of Cthulhu είναι να διασκεδάσεις με τους φίλους σου, να δημιουργήσεις και να εξερευνήσεις την δικιά σου Λαβκραφτική περιπέτεια. Ένας παίκτης παίρνει τον ρόλο του συντονιστή του παιχνιδιού, γνωστός ως ο Φύλακας της Απόκρυφης Παράδοσης (“Keeper of Arcane Lore” ή “Keeper” για συντομία). Ο ρόλος του/της σύμφωνά με τους κανόνες είναι να τρέξει το παιχνίδι για τους υπόλοιπους παίκτες. Οι υπόλοιποι παίκτες παίρνουν μέρος σαν τολμηροί Ερευνητές του Αγνώστου (“Investigators of the Unknown” ή “investigators” για συντομία) -οι ήρωες της ιστορίας- που επιχειρούν να αναζητήσουν, καταλάβουν και τελικά αντιμετωπίσουν τους τρόμους, τα μυστήρια και τα μυστικά του Cthulhu Mythos.
O Keeper διαλέγει τι ιστορία θα τρέξει. Αυτές οι ιστορίες είναι γνωστές ως “σενάρια”. Θα βρεις ένα τέτοιο σενάριο στο πίσω μέρος αυτου του βιβλίου. Το σενάριο παρέχει στον Keeper την δομή της ιστορίας για να την παρουσιάσει στους παίκτες. Ο ρόλος του Keeper είναι κάτι σαν του σκηνοθέτη, φτιάχνει μια ταινία που οι ηθοποιοί δεν ξέρουν πως θα εξελιχθεί. Επεκτείνοντας αυτή την αναλογία, οι παίκτες είναι σαν τους ηθοποιούς που έχουν την ελευθερία να να αυτοσχεδιάσουν τις πράξεις και τα λόγια τους.
Οι Ερευνητές δεν χρειάζεται να μοιάζουν σε τίποτα με τους παίκτες που τους παριστάνουν. Για την ακρίβεια, είναι συχνά πιο ικανοποιητικό και διασκεδαστικό για τους παίκτες να φτιάχνουν χαρακτήρες τελείως διαφορετικούς απο τους εαυτούς τους – σκληρούς ντετέκτιβ, αγενής οδηγούς ταξί ή ακόμα και εκλεπτυσμένους διπρόσωπους μυστικιστές (sinisterly – genteel occultists).
Το περισσότερο παιχνίδι γίνεται προφορικά. Ο Keeper στήνει στην σκηνή, περιγράφει τον χώρο, τα άτομα που μπορεί να βρίσκονται μέσα σε αυτόν και ότι άλλο μπορεί να αντιμετωπίσουν οι παίκτες. Οι παίκτες με την σειρά τους λένε στον Keeper τι σκοπεύουν να κάνουν οι ερευνητές (investigators) τους. Τότε, ο Keeper λέει τι απο αυτα που είπαν οι παίκτες μπορεί να γίνουν και αν όχι τι συμβαίνει αντ’ αυτου. Το παιχνίδι παίρνει την μορφή μιας ομαδικής συζήτησης με πολλές ανατροπές, γυρίσματα και φυσικά πολλή πλάκα.
Οι κανόνες του παιχνιδιού χρησιμοποιούν ζάρια για να καθορίσουν αν μια ενέργεια επιτυγχάνει ή αποτυγχάνει όταν μια δραματική “σύγκρουση” εμφανίζεται – για παράδειγμα, αν οι ερευνητές σας είναι ικανοί να αποφύγουν ένα γιγάντιο άγαλμα που πρόκειται να πέσει στα κεφάλια τους! Οι κανόνες περιγράφουν πως να αποφασιστεί το αποτέλεσμα τέτοιων συγκρούσεων.