Λογαριασμός Μέλους

Back to Top

Crowd & Battlefield Control Spells Μέρος 3ο – High Level edition

Ήρθε η ώρα και για το τελευταίο άρθρο της τριλογίας, όπου θα δούμε τρία από τα ισχυρότερα Crowd και Battlefield control Spells. Με αυτά στο ρεπερτόριό σας μπορείτε να ανατρέψετε ολόκληρους πολέμους και να σπείρετε το φόβο στους μεγαλύτερους στρατηλάτες, καθώς θα βλέπουν τους στρατούς τους να συνθλίβονται στο διάβα σας.

Στο τέλος του άρθρου θα εξηγήσουμε και τα κριτήρια με τα οποία ξεχωρίσαμε τα 12 ξόρκια μας. Ίσως αυτό σας δώσει και μια ιδέα, ή καλύτερα, θα κάνει πιο κατανοητές τις διαφορές που υπάρχουν στα mechanics των spells. Τα προηγούμενα δύο άρθρα, σε περίπτωση που σας ξέφυγαν, κρύβονται εδώ και εδώ. Πάμε να δούμε τα τελευταία 3 ξόρκια μας, ξεκινώντας με το…

Mass suggestion  [Level 6] (πηγή)

Crowd Control

Διαλέγεις μέχρι και 12 πλάσματα και χρησιμοποιώντας μία – δύο προτάσεις, το πολύ, τους προτείνεις να ακολουθήσουν κάποιες συγκεκριμένες ενέργειες.

  1. Η αλήθεια είναι πως δεν έχει οριστεί αυστηρά τι μπορεί να κάνει το συγκεκριμένο ξόρκι και τι όχι. Έχει τρομερές δυνατότητες, αλλά θα πρέπει να σκεφτείς πολύ προσεκτικά την διατύπωση και να το συζητήσεις πρώτα με τον Dungeon Master σου. Είναι αρκετά ασαφές ώστε να δημιουργήσει τρομερές ανατροπές.
  2. Θα πρέπει να διατυπωθεί έτσι η πρόταση ώστε η «συμβουλή» σου προς τα πλάσματα να ακούγεται φυσιολογική. Δεν μπορείς να τους ζητήσεις να κάνουν οτιδήποτε μπορεί να προκαλέσει κακό στους ίδιους π.χ. να αυτοκτονήσουν. Αν δηλαδή η κουβέντα ήταν «σκότωσε τους συντρόφους σου», μάλλον δε θα περάσει από τον DM. Αν τους έλεγες «πρέπει να πείσεις τους συντρόφους σου να μην μας πολεμήσουν για να μη χυθεί άσκοπα αίμα», ακούγεται κάπως καλύτερα. Και έτσι τους βγάζεις όλους εκτός. Τόσο αυτούς που έπιασε το ξόρκι όσο και τους υπόλοιπους που πείστηκαν.
  3. Επηρεάζονται όλα τα πλάσματα, ακόμη κι αν είναι εχθρικά απέναντί σου εκείνη τη στιγμή. Αν αποτύχουν στο Wisdom save τους, τότε ακολουθούν τις ενέργειες που τους έχεις υποδείξει, μέχρι να τελειώσει το ξόρκι ή να ολοκληρωθεί η ενέργεια. Με το που ολοκληρώνεται η ενέργεια, τελειώνει και το ξόρκι.
  4. Μπορείς, επίσης, να καθορίσεις συγκεκριμένες συνθήκες που θα ενεργοποιούν μια ειδική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια το ξορκιού. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να προτείνετε σε μια ομάδα στρατιωτών να δίνουν όλα τα χρήματά τους στον πρώτο ζητιάνο που θα συναντήσουν. Αν δεν συναντήσουν κανέναν ζητιάνο μέχρι το τέλος του ξορκιού, η δραστηριότητα δεν εκτελείται.
  5. Σημαντικό. Αν εσείς ή κάποιος από τους συντρόφους σας βλάψει ένα πλάσμα που βρίσκεται υπό την επήρεια του ξορκιού, το ξόρκι σταματά.

Περιορισμοί: Είναι enchantment και όσα πλάσματα έχουν ανοσία στο charmed condition τη γλιτώνουν. Επίσης, πρέπει να είναι σε θέση να σε καταλάβουν.

Art by Vityso

Reverse Gravity [Level 7] (πηγή)

Battlefield Control

Έχεις αντιστρέψει το βαρυτικό πεδίο και οτιδήποτε βρίσκεται μέσα σε ακτίνα 50 ποδιών και ύψους 100 ποδιών, που δεν είναι δεμένο κάπου, τινάζεται προς τα πάνω! Σαν πρώτη σκέψη θυμίζει παιχνίδι σε fun park και θα ήταν, αν στην πορεία των εκατό ποδιών προς τα πάνω δεν υπήρχαν αδίστακτα ταβάνια να τους σταματήσουν και στην επιστροφή προσγειωνόσασταν σε μαξιλάρες. Αντιθέτως…

  1. Για κάθε 10 πόδια (10 feet, maximum 100) που θα «πέφτουν προς τα πάνω» οι αντίπαλοί σας ή με το τέλος του ξορκιού ξαναπροσγειωθούν, θα παθαίνουν ζημιά 1D6. Οπότε φαντάσου να είστε μέσα στην ψηλοτάβανη Μόρια, να τους τινάξεις όλους 80 πόδια στους σταλακτίτες της και να ξαναπέσουν κάτω. Αυτό μπορεί να είναι ένα τρελό 16D6 (80 πόδια προς τα πάνω, και μετά ξανά προσγείωση). Υπό συνθήκες μπορεί να πάει και παραπάνω. Σκληρό. Πολύ.
  2. Εξίσου σημαντική λειτουργία του, μιας και μιλάμε για battlefield control spells, είναι πως  ακόμη και ζημιά να μην κάνεις, βγάζεις πρακτικά για 1 λεπτό εκτός μάχης σημαντικούς αντιπάλους. Και μάλιστα… δεν έχει κανέναν περιορισμό στο μέγεθος του πλάσματος.
  3. Το ξόρκι πιάνει και όλα τα αντικείμενα. Έχεις νεύρα; Κάν’ τα όλα γης μαδιάμ. Δεν πιάνει κτήρια βέβαια. Μην το παρακάνουμε.
  4. Επιπλέον, θέλεις κόλπα για να το κάνεις πιο δραματικό; Στήσε παγίδες, αιχμηρά αντικείμενα ή άλλα ξόρκια από κάτω τους και μετά ας τους να πέσουν.
  5. Επίσης, εξαιρετικό είναι πως όταν θα πέσουν, θα είναι σε θέση prone, δηλαδή τάβλα στο έδαφος. Οπότε για έναν ακόμη γύρο έχετε πλεονέκτημα στις επιθέσεις σας εναντίον τους. Τους έχετε στο πιάτο σας, αποτελειώστε τους.
  6. Και το πιο παλαβό; Ο μόνος τρόπος για να τη γλιτώσει κάποιος είναι ένα ψευτο-save όπου ρίχνει dexterity, στην προσπάθειά του να πιαστεί από κάτι γύρω του. Μόνον όμως, αν υπάρχει κάποιο αντικείμενο κοντά του και είναι αγκυρωμένο στο πάτωμα. Δυσοίωνα τα πράγματα.

Όπως καταλαβαίνεις, το συγκεκριμένο ξόρκι, στο κατάλληλο περιβάλλον, είναι τρομερός μπαλαντέρ.

Art by Raymond Swanland, Magic the Gathering

Tsunami [Level 8] (πηγή)

Battlefield Control

Ένα θηριώδες κύμα γεννάται στο σημείο που έχεις υποδείξει, ω πανίσχυρε δρυΐδη μας και αρχίζει να κυλά 50 πόδια σε κάθε γύρο, σαρώνοντας τα πάντα στο διάβα του.

  1. Κατ’ αρχάς, το μέγεθος της περιοχής που επηρεάζει το ξόρκι είναι σοκαριστικό. 300 πόδια μήκος, 300 ύψος, 50 πάχος. Τις περισσότερες φορές, ολόκληρο το battle map δεν είναι τόσο μεγάλο.
  2. Όλα τα πλάσματα μεγέθους από Huge και κάτω τα μαζεύει σκούπα και τα εγκλωβίζει μέσα στους στροβιλισμούς του. Πρόκειται για το πλυντήριο, που λένε και οι σέρφερς. Υπό την τεράστια πίεση του υδάτινου όγκου κάθε πλάσμα εγκλωβισμένο μέσα του παθαίνει ζημιά. Την πρώτη φορά που το ρίχνεις κάνεις 6d10 ζημιά σε όλα τα πλάσματα που βρίσκονται σε εκείνη την περιοχή. Ρίχνουν ένα strength save και αν το πετύχουν τρώνε το μισό damage. Για κάθε επόμενο γύρο, το κύμα προχωρά παρακάτω και μειώνεται σε μέγεθος κατά 50 πόδια. Μαζί του μειώνεται και η ζημιά που προκαλεί κατά 1d10.
  3. Ένα πλάσμα που πιάστηκε στο κύμα μπορεί να προσπαθήσει να αποδράσει από το κύμα κολυμπώντας. Λόγω της δύναμης του κύματος, όμως, το πλάσμα πρέπει να κάνει ένα athletics check κόντρα στο DC σου και αν αποτύχει, δεν μπορεί να μετακινηθεί. Όποιο πλάσμα καταφέρει να βγει έξω από το κύμα, πέφτει στο έδαφος. Μάλιστα, αν πέσει από ύψος, τότε παθαίνει πάλι ζημιά λόγω της πτώσης. Θυμίζω, 1D6 για κάθε 10 πόδια πτώσης.
  4. Στην πλήρη του ανάπτυξη λοιπόν, για κάποιο άτυχο πλάσμα που εγκλωβίστηκε από την αρχή, θα πάρει 6D10 στον πρώτο γύρο, 5D10 στον επόμενο, 4…3…2…1… συνολικά 21D10. Σοκ και δέος. Πάει ένας στρατός ολόκληρος και το μισό κάστρο μαζί του.
  5. Τρόποι για να τη γλιτώσουν είναι:
    1. να πετύχουν κάποια από τα strength saves ώστε να βγουν μέσα από το κύμα κολυμπώντας,
    2. να χάσεις το concentration σου,
    3. να χρησιμοποιήσουν κάποια άλλη ειδική ιδιότητα που τους επιτρέπει να τηλεμεταφερθούν. Αν και για να είμαι ειλικρινής μαζί σας, τα πιο πολλά ξόρκια τηλεμεταφοράς, όπως τα misty step, teleport, blink κτλ.,  απαιτούν ομιλία για να γίνουν, δηλαδή έχουν verbal components, οπότε στην συντριπτική πλειοψηφία των πλασμάτων δεν θα δουλέψει, καθότι δεν μπορούν να μιλήσουν μέσα στο νερό.

Περιορισμοί: Δυστυχώς ή ευτυχώς, μόνον δρυΐδης μπορεί να το κάνει. Αρκετά περιοριστικό επίσης, είναι το γεγονός πως θέλει ένα λεπτό για να το κάνεις. Casting time 1 minute. Είναι πολύς χρόνος για να γίνει κατά τη διάρκεια μιας μάχης. Είτε θα πρέπει να σε προστατεύουν για 10 γύρους, μέχρι να το ολοκληρώσεις είτε θα πρέπει να είσαι σε θέση να τους πιάσεις στον ύπνο και να ρίξεις εσύ το εναρκτήριο λάκτισμα του ολέθρου.

Συνοψίζοντας Τα βασικά κριτήρια:

Επειδή μπορεί να έχω αδικήσει ή αμελήσει να αναφέρω κάποιο ξόρκι, θα ήθελα να σας αναφέρω τα κριτήρια με τα οποία τα ξόρκια που συμπεριέλαβα σε αυτή την σειρά άρθρων:

  • Προσπάθησα να μείνω στα core rules και να μην χρησιμοποιήσω υλικό από βιβλία που πολλοί μπορεί να μην έχουν.
  • Μιας και μιλάμε για battlefield control, προτιμούμε τα ξόρκια που ρίχνουν τον αντίπαλο σε αδράνεια και όχι απλώς που του κάνουν ζημιά.  Είδαμε, λοιπόν, ξόρκια που δουλεύουν αποκλειστικά με ΑoΕ (Area of Effect) damage, όπως το fireball. Προτιμήσαμε, για αυτή την κουβέντα, να απομακρυνθούμε από αυστηρώς damage.
  • Όσο μικρότερο το επίπεδο του ξορκιού (spell level) τόσο το προτιμούμε, για την οικονομία των ξορκιών (slots). Αν μπορώ να κάνω τη δουλειά μου με ξόρκι δευτέρου επιπέδου ξόρκι (π.χ. web), γιατί να «καίω» ξόρκια τετάρτου;
  • Όσο λιγότερα τα saves που μπορεί να ρίξει ο αντίπαλος για να το αποφύγει, τόσο καλύτερα. Σε ορισμένα, ρίχνει μια φορά στην αρχή, σε άλλα σε κάθε γύρο. Προτιμούμε τα πρώτα, καθότι στα δεύτερα έχει πολλές ευκαιρίες να αποδράσει.
  • Ένα άλλο κριτήριο είναι ο χρόνος που χρειάζεται κάποιος για να ολοκληρώσει το ξόρκι. Υπάρχουν ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα αλλά απαιτούν 10 λεπτά για να τα εκτελέσεις. Το παρατραβάμε. Η μάχη έχει ήδη τελειώσει. Οπότε προτιμούμε άλλα και αυτά τα βγάζουμε από τη συγκεκριμένη λίστα.
  • Λαμβάνω υπόψιν μου τόσο ξόρκια που θα επηρεάσουν πολλούς όσο και αυτά που θα βγάλουν από την μάχη έναν, γιατί ένας μπορεί να είναι αρκετά σημαντικός ώστε να σου ανατρέψει όλη την κατάσταση.

Αυτά ήταν λοιπόν και τα κριτήριά μας! Εδώ κλείνει αισίως ο κύκλος μας για τα 12 αγαπημένα μας Crowd & Battlefield Control Spells. Ελπίζουμε να κερδίσατε κάτι και αν βρεθείτε σε ανάγκη, να τα χρησιμοποιείτε, ξεγυμνώνοντας τους αντιπάλους σας από την αυτοπεποίθησή τους. Θα χαρούμε πολύ να διαβάσουμε τις ιστορίες σας στα σχόλια παρακάτω ή να τα συζητήσουμε στο κανάλι της ταβέρνας στο discord, εδώ. Εις το επανιδείν λοιπόν!

Αλέξανδρος Μάτζαρης
Αλέξανδρος Μάτζαρης
Τακτικό μέλος

admiral.hayreddin.barbarossa@gmail.com

Η ηλικία του φαίνεται να αλλάζει σύμφωνα με τις περιστάσεις. Συναντάται συνήθως σε ηλικίες κάτω των 12 ή άνω των 70. Ή μπέμπης δηλαδή ή γεροντοπερίεργος. Σπανίως στα συγκαλά του. Ρθυι γυ. Θα ήθελε να περνά περισσότερο χρόνο με τη Φαντασία αλλά η ζηλιάρα η Καθημερινότητα δεν τον αφήνει. Ικυωβυ γζλ στο discord της Ταβέρνας. Λατρεύει τους γρίφους, του λείπει όμως η ευστροφία, και καταλήγει πάντα να ψάχνει στο λυσάρι. Μπορεί να έχει και έναν για σας. Το πιο σημαντικό του έργο ήταν η ανέκδοτη ποιητική του συλλογή με τίτλο «Όπου το Α Τελικά ήταν πάντα το Π». Υνο τοθζ. Σκέφτεται να τη δημοσιεύσει μετά θάνατον, γιατί αν το κάνει τώρα θα πάει άπατη. Μέχρι τότε θα τριγυρίζει στη ταβέρνα του κυρίου Πίπη, ανταλλάσσοντας κουβέντες και ιστορίες με τους υπόλοιπους γκομπλινορεμπέτες του ντουνιά.