Λογαριασμός Μέλους

Back to Top

Το Χρονοντούλαπο: Η κατάβαση στο πρώτο Dungeon

Πρόλογος

22 Αυγούστου του 2004.

Την προηγούμενη μέρα εγώ και η γυναίκα μου (δες: η πρώτη γυναίκα DM της Κρήτης) είχαμε παντρευτεί με παραδοσιακό κρητικό γάμο στη Ζάκρο της ανατολικής Κρήτης. Εκείνο, όμως, το βράδυ κι ενώ πολλοί από τους φίλους μας προσπαθούσαν, ακόμη, να συνέλθουν απ’ τις ρακές, τρώγοντας όσο γαμοπίλαφο είχε απομείνει, στήσαμε το πιο επικό παιχνίδι D&D της ζωής μας, αφού είχαμε καλέσει όλους τους παλιούς μας φοιτητο-συμπαίκτες από κάθε μέρος της Ελλάδας, για να παρευρεθούν στις χαρές μας.

Η παραλία της Ζάκρου, στην Ανατολική Κρήτη

Εξάλλου, ποιος δεν ξέρει πως οι μαζώξεις και οι γιορτές είναι η καλύτερη ευκαιρία για να παίξεις αξιομνημόνευτα Παιχνίδια Ρόλων;

Βέβαια, το ίδιο θα ανακάλυπτε και μια άλλη παρέα φοιτητών τα Χριστούγεννα του 1971, όταν στην Μινεσότα των Η.Π.Α. θα διεξαγόταν ένα μακροσκελές παιχνίδι στον πρώτο φανταστικό κόσμο του Blackmoor. Επρόκειτο για μια εμπειρία που θα κλιμακωνόταν το Σαββατοκύριακο, καθώς ο DM τους, ο Dave Arneson, τους είχε υποσχεθεί μια μεγάλη έκπληξη. Ετοιμάσου, λοιπόν, να βιώσεις, μαζί με τους της πρωταρχικούς παίκτες, μια περιπέτεια που έμεινε ανεξίτηλα χαραγμένη στα χρονικά των Παιχνιδιών Ρόλων, πάντα με οδηγό τον κύριο Πίπη, το Γκόμπλιν και με όχημά σου το Χρονοντούλαπο.

Οι Οδηγίες

Καθώς βγαίνεις απ’ τη μαγική δίνη του Χρονοντούλαπου, εισέρχεσαι σ’ ένα μικρό δωμάτιο στο υπόγειο του Goblin’s Tavern, στη μυθική Candia. Κι εκεί, το πρώτο που βλέπεις είναι έναν πιτσιρικά να ροχαλίζει μακάρια σ’ έναν καναπέ και το διάσημο Γκόμπλιν, γνωστό ως κύριο Πίπη, να έρχεται χαμογελαστός προς το μέρος σου.

Η απαγωγή: «Ετοιμάσου να ζήσεις μια μεγάλη περιπέτεια», τον ακούς που σου λέει. «Η ομάδα του Dave Arneson ετοιμάζεται να μπει στο πρώτο Dungeon στην Ιστορία κι εσύ θα είσαι εκεί, για να παίξεις μαζί τους. Κατάφερα να απαγάγω και να ναρκώσω έναν απ’ τους αρχικούς παίκτες, τον Greg Svenson κι εσύ θα παίξεις στη θέση του χάρη σ’ αυτή τη μαγική συσκευή που σε μεταμφιέζει πλήρως σ’ εκείνον.

Η αποστολή: «Ξέρω πως δεν εγκρίνεις τέτοιες ακραίες ενέργειες, αλλά τα αρχεία μας, από εκείνη την εποχή, έχουν χαθεί και πρέπει να τα ανακτήσουμε. Θέλω, λοιπόν, να πας και να παίξεις στη θέση του και να καταγράψεις πλήρως την εμπειρία σου. Ορίστε! Φόρα τη μαγική συσκευή μεταμφίεσης και ας βιαστούμε. Η ενέργεια του Χρονοντούλαπου εξαντλείται». Φοράς τη συσκευή και η μορφή σου αλλάζει σ΄ αυτή ενός ψηλού, ξερακιανού νεαρού.

Ο Greg Svenson σε μεγαλύτερη ηλικία

Το υπόγειο: Η δίνη του Χρονοντούλαπου σ’ αρπάζει και σε βγάζει… σ’ ένα φωτισμένο υπόγειο. Βρίσκεις τα πατήματά σου και διαπιστώνεις πως βρίσκεσαι ανάμεσα σε μια παρέα πιτσιρικάδων. Μπροστά σου βλέπεις ένα τραπέζι του Πιγκ Πογκ, διαμορφωμένο, ώστε να αναπαριστά την πόλη του Blackmoor και πιο πέρα ένα πλαστικό κάστρο που αναπαριστά το Castle Blackmoor.

Το γνωστό υπόγειο
Το μοντέλο του Castle Blackmoor

Το καλωσόρισμα: «Γεια σου Greg. Ήρθες για το παιχνίδι;». Μπροστά σου βρίσκεται ο θρυλικός DM, Dave Arneson στην ηλικία των 23 ετών. «Σήμερα, θα κάνουμε κάτι διαφορετικό. Δεν θα ζήσουμε περιπέτειες στην εξοχή, όπως κάναμε ως τώρα, αλλά θα ανέβουμε στο Κάστρο του Blackmoor για μια ιδιαίτερη αποστολή. Έλα να πάρεις το Character sheet σου».

Το ιστορικό σου: Το Character sheet σου αναφέρει γενικές πληροφορίες για σένα. Είσαι γνωστός ως “Svenny” και ξεκίνησες την καριέρα σου ως ένα ταπεινό αγροτόπαιδο, ενώ, τώρα πια, είσαι ένας φρουρός της πόλης του Blackmoor. Είσαι ψηλός, ξανθός και εξαιρετικά μυώδης και προσμένεις πάντα το κάλεσμα της περιπέτειας.

Τα attributes: Τα στατιστικά του Χαρακτήρα σου δεν είναι αυτά που έχεις συνηθίσει στο D&D. Ξεκινούν από τα “Brains”, “Strength” και “Health”, που μαντεύεις πως αντιπροσωπεύουν, στο σύγχρονο παιχνίδι μας, τα “Intelligence”, “Strength” και “Constitution”, αλλά έχεις και τα ακόλουθα: “Credibility”, “Courage”, “Sex”, και “Looks”, που μαντεύεις πως θα εξελιχτούν σε “Wisdom” και “Charisma” στο μέλλον. Μαζί με αυτά, έχεις τα πρώτα “Skills” και “Weapons, που αποτυπώνουν τις γενικές σου δεξιότητες, αλλά και τις μαχητικές σου δυνατότητες. Έτσι, μετά από λίγο, αισθάνεσαι έτοιμος να ξεκινήσεις.

Το Character Sheet του πρώτου μάγου, Pete Gaylord

Μια πρώτη ματιά: Αφού κοιτάξεις τον χαρακτήρα σου, προχωράς να συναντήσεις και τους συμπαίκτες σου. Είστε οκτώ άτομα, ό,τι πρέπει, δηλαδή, για ένα όμορφο βράδυ περιπέτειας και όλοι κοιτάζετε με απορία το Κάστρο και κάτι καφέ χαρτιά περιτυλίγματος, που κρατά ο DM στοιβαγμένα σε μια ακρούλα, όλα τους με τη στάμπα ενός τοπικού Χασάπικου.

Οι ομάδες: Το παιχνίδι δεν θα παιχτεί όπως το περιμένεις, αφού θα είστε χωρισμένοι σε δύο ομάδες, τους Καλούς, που θα αποτελούνται από εσένα, τον Greg Svenson, τον Bill Heaton, τον David Fant, τον Mel Johnson, τον Stephen Rocheford και τον Jim Barber και τους Κακούς, δηλαδή τον Kurt Krey και τον John Soukup. Ο Dave θα χειρίζεται διαδοχικά και τις δύο ομάδες, όπως στα παιχνίδια στρατηγικής.

The Blackmoor Bunch

Η αποστολή: Σε λίγο, ο Dave κάθεται στο τραπέζι και η περιπέτεια ξεκινά. Ο DM σπάει την ησυχία της προσμονής σας με φωνή γεμάτη πάθος: «Ο Βαρόνος Fant είναι ο διοικητής του Κάστρου του Blackmoor», λέει και δείχνει έναν από τους νεοφερμένους παίκτες, τον David Fant. «Ο Βαρόνος διαπίστωσε πως έχει πέσει θύμα απάτης από έναν κακό μάγο και το Μπάλρογκ κατοικίδιό του», λέει και δείχνει τους Κακούς, τον Kurt Krey και τον John Soukup. «Τώρα, ο Βαρόνος διατάζει μια ομάδα από 30 φρουρούς της πόλης, ανάμεσά τους και οι υπόλοιποι έξι, να τους κυνηγήσετε στα υπόγεια του Κάστρου όπου έχουν καταφύγει», λέει και δείχνει εσάς, τους Καλούς. «Σήμερα, κύριοι, για πρώτη φορά, θα κατεβείτε στα Μπουντρούμια…». Και το παιχνίδι ξεκινά.

Στριπάκι από το κόμικ “Rise of the Dungeon Master”, κείμενο: David Kushner, εικονογράφηση: Koren Shadmi

Η Κατάβαση

Το πρώτο δίλημμα: Ο Dave αναποδογυρίζει τα καφέ χαρτιά ένα προς ένα και από κάτω αποκαλύπτονται οι πρώτοι Μπουντρουμοχάρτες, τους οποίους απλώνει στο τραπέζι, καθώς η περιπέτεια εξελίσσεται. Παίζετε χωρίς να χρησιμοποιείτε μινιατούρες και, αφού κατεβείτε στα υπόγεια από μια μεγάλη σκάλα, εισέρχεστε σ’ ένα μεγάλο, ακανόνιστο δωμάτιο με κολώνες και πολλές πόρτες και πρέπει να διαλέξετε κατεύθυνση. Επιλέγετε τυχαία τη βορειοδυτική πόρτα και μπαίνετε σ’ ένα σκοτεινό πέρασμα, χρησιμοποιώντας πυρσούς για φωτισμό. Ψάχνοντας, βρίσκετε μια σκάλα προς τα κάτω και την κατεβαίνετε, εξερευνώντας τους διαδρόμους.

Μέρος του Χάρτη

Το πρώτο Larp: Στη συνέχεια, το παιχνίδι παίρνει μια περίεργη τροπή. Ο DM σας πηγαίνει στο δωμάτιο του σπιτιού του που στέγαζε το πλυντήριο και αφού σας βάζει να παραταχθείτε για μάχη, κλείνει τα φώτα, βγάζοντας στη συνέχεια μια πολύ δυνατή κραυγή. Όλοι σας ανοίγεστε στο χώρο, για να προστατευτείτε και όταν τα φώτα ξανανοίγουν, ο Dave καταγράφει την ακριβή σας θέση, ανακοινώνοντας πως ένα πλάσμα που μοιάζει με γκρίζα Αμοιβάδα (Grey Pudding) βρίσκεται ανάμεσά σας, έχοντας καταπιεί έναν απ’ τους NPCs.

Το τέρας: Πρόκειται για ένα τέρας από τη γιαπωνέζικη ταινία, του 1958, “The Blob” και όταν της επιτίθεστε, διαπιστώνετε πως τα όπλα σας λιώνουν. Μέχρι να αντιληφθείτε πως οι πυρσοί σας τη σκοτώνουν, έχει καταπιεί ακόμη μερικούς φρουρούς. Καταλαβαίνεις πως μόλις βίωσες το πρώτο Live Action Role Play στην Ιστορία.

Αφίσες από την ταινία “The Blob”

Το πρώτο Puzzle: Κατεβαίνοντας σε νέα επίπεδα, ανακαλύπτετε νέα δωμάτια, σκοτώνοντας τεράστιες αράχνες, μέχρι που φτάνετε σ’ ένα τριγωνικό δωμάτιο, για να δεχτείτε επίθεση από μπάλες φωτιάς, που εκτοξεύεται από ένα μαγικό πυρωμένο μαγκάλι στο κέντρο του. Μέχρι να βρείτε τον τρόπο να το περάσετε, ακόμη μερικοί φρουροί κείτονται νεκροί στο έδαφος.

Η πρώτη χρήση του Alignment: Αφού κατορθώσετε να βγείτε απ’ το δωμάτιο, βρίσκετε στο πάτωμα ένα μαγικό σπαθί. Ένας NPC φρουρός αποφάσισε να το σηκώσει, αλλά το σπαθί, που δεν τον αποδέχεται, του επιφέρει ένα ισχυρό σοκ και τον πετά στην άλλη πλευρά του δωματίου. Το ίδιο συμβαίνει και τη δεύτερη φορά, μ’ έναν άλλο NPC και με το ίδιο πάντα αποτέλεσμα. Ενθυμούμενοι το θρύλο του βασιλιά Αρθούρου, καταλαβαίνετε, ότι το σπαθί θα μπορούσε να το σηκώσει μόνο κάποιος εξαιρετικά ηθικός χαρακτήρας και αυτός είναι ο ήρωας του Bill Heaton. Ο Bill σκύβει, ακουμπά, πρώτα, διστακτικά το σπαθί και, όταν αυτό δεν του αντιστέκεται, το γραπώνει αποφασιστικά και το σηκώνει ψηλά, κάτω από γενικούς αλαλαγμούς. Κανείς δεν ξέρει τι είναι ακόμα το Alignment στα παιχνίδια ρόλων, αλλά αυτή είναι η πρώτη χρήση του.

Εικόνα Μαγικού σπαθιού του Blackmoor

Το πρώτο Level Advancement: Όλοι εντυπωσιάζονται από το χαρακτήρα του Bill, μαζί και ο DM, που τον ανακηρύσσει αρχηγό της ομάδας των Καλών. Και, καθώς δεν έχει συλλάβει ακόμα την ιδέα των experience points, αποφασίζει να τον ανεβάσει αυτόματα απ’ το επίπεδο του “Flunkie” (βοηθού) που είναι το κατώτερο επίπεδο ενός χαρακτήρα στο παιχνίδι του  και στο οποίο ανήκετε όλοι και να τον αναγορεύσει σε “Herο”.

Η αρχή του τέλους

Οι Κακοί: Τότε, δεν το ξέρατε, αλλά αυτή ήταν η καθοριστική στιγμή που οι Κακοί, που είχαν προσπαθήσει ήδη να βάλουν εμπόδια στο δρόμο σας, αποφάσισαν να σας ξεπαστρέψουν μία και καλή. Και αποφάσισαν να το κάνουν λίγο αργότερα, στο… σιντριβάνι.

Το σιντριβάνι: Βρίσκετε ακόμα μια σκάλα προς τα κάτω και κατεβαίνετε στο 4ο επίπεδο του Μπουντρουμιού. Εδώ, βλέπετε ένα συντριβάνι, που κοσμείται με το άγαλμα ενός διαβόλου στην κορυφή, που μοιάζει κακόβουλος, αφού αναδίδει μια κακόβουλη, κόκκινη λάμψη. Κουρασμένοι απ’ την κατάβαση και χωρίς να λαμβάνετε υπόψη την έμμεση προειδοποίηση της λάμψης του αγάλματος, αποφασίζετε να ξεκουραστείτε, βάζοντας φρουρούς στις πόρτες.

Το ξελόγιασμα: Όμως, η καταστροφή χτύπησε εκεί που δεν το περιμένατε. Κατά τη διάρκεια της ξεκούρασης, μια όμορφη γυναίκα ξεγλιστρά απαρατήρητη στην κατασκήνωσή σας και ξελογιάζει τον αρχηγό σας, ο οποίος δεν φάνηκε και τόσο ηθικός τελικά. Ενώ, λοιπόν, αυτός την αγκαλιάζει, αυτή μεταμορφώνεται, αμέσως, σε  ερπετό και τον σκοτώνει. Κι εσείς, που έχετε ήδη σηκωθεί απ’ τα στρώματά σας, το πολεμάτε και το εξουδετερώνετε, μα ο θάνατος του αρχηγού είναι μεγάλο πλήγμα για την ομάδα σας, που είχε χάσει ήδη πολλά από τα μέλη της.

Απεικόνιση Witch στο OD&D

Η υποχώρηση: Αφού κάποιος ξανασηκώνει το σπαθί, αποφασίζετε συλλογικά πως δεν μπορείτε, πλέον, να συνεχίσετε την αναζήτηση του μάγου και πως πρέπει να γυρίσετε πίσω. Σύντομα, όμως, διαπιστώνετε πως έχετε χαθεί, αφού ο DM έχει μαζέψει τους χάρτες κάθε επιπέδου στην αρχική τους στοίβα κι εσείς πρέπει να θυμηθείτε ολόκληρη τη διαδρομή από μνήμης.

Η χαρτογράφηση: Δεν το γνωρίζετε ακόμα, αλλά αυτή η εμπειρία θα αποτελέσει το έναυσμα για την πρώτη Χαρτογράφηση των ίδιων των παικτών σε Μπουντρούμι. Μετά από πολλές άσκοπες περιπλανήσεις, καταφέρνετε, επιτέλους, να βρείτε τη σκάλα για το 2ο όροφο κι εκεί αποφασίζετε να ξεκουραστείτε για μια δεύτερη φορά. Ήταν ένα λάθος που θα πληρώσετε πολύ ακριβά…

Η τελική μάχη: Η στιγμή της ξεκούρασής σας είναι εκείνη που αποφάσισε ο κακός Μάγος, με το Μπάλρογκ του, να αποτελειώσουν την ομάδα σας. Το Μπάλρογκ μπαίνει, αόρατο, στο δωμάτιό σας και σκοτώνει τον φρουρό που κράδαινε το μαγικό σπαθί. Οι υπόλοιποι ξυπνάτε, για να διαπιστώσετε πως ένα θεόρατο τέρας βρίσκεται ανάμεσά μας και πως τώρα αποκαλύπτεται στην πλήρη φλογισμένη δόξα του. Ακόμη και αν είστε 20 πλήρως οπλισμένοι άντρες, αδυνατείτε να του αντισταθείτε, ιδιαίτερα μάλιστα αφού έχετε χάσει τους ήρωες που θα μπορούσαν να το αντιμετωπίσουν με το μαγικό σπαθί τους.

Ουψ, τον ήπιαμε παιδιά

Last man standing: Αν και πολεμάτε ηρωικά, όλοι γύρω σου αρχίζουν να πεθαίνουν ένας προς έναν. Στο τέλος, διαπιστώνεις πως είσαι ο μόνος επιζών της ομάδας σου. Το ίδιο διαπιστώνει και το Μπάλρογκ που σταματά τις επιθέσεις του, σβήνει τις φλόγες του και σου απευθύνεται: «Φύγε τώρα τρέμοντας και πες στον Βαρόνο το τι κάναμε στους άντρες του» σου λέει και εξαφανίζεται.

Η επιστροφή: Όπως κοιτάζεις γύρω, ένας απ’ τους διαδρόμους φωτίζεται και τότε ακούς τον κακό Μάγο να σου λέει πως αυτός ο διάδρομος θα σε οδηγήσει πίσω στο κάστρο. Αφού πιστοποιείς πως όλοι οι σύντροφοί σου είναι νεκροί, μαζεύεις το μαγικό σπαθί, τυλίγοντάς το σε δέρματα, προχωράς στη σκάλα και από εκεί στο μεγάλο, ακανόνιστο δωμάτιο απ’ το οποίο είχατε ξεκινήσει.

Η ανταμοιβή: Ο βαρόνος σε περιμένει στη μεγάλη αίθουσα του Κάστρου κι εκεί τον ενημερώνεις για ό,τι είχε συμβεί. Αυτός σε ακούει με προσοχή και προσφέρεται να αγοράσει το σπαθί για 100 χρυσά. Αφού καταλαβαίνεις την έντονη επιθυμία του να το πάρει, ανεβάζεις την τιμή στα 150 χρυσά, ένα ποσό που μπορεί να είναι πέρα από κάθε φαντασία για ένα αγροτόπαιδο όπως εσύ, αλλά σίγουρα είναι πολύ λίγα για την πραγματική αξία ενός μαγικού σπαθιού.

Η Κατάληξη

Το Χρονοντούλαπο: Το παιχνίδι έχει τελειώσει και όλοι είστε ενθουσιασμένοι από την πρωτόγνωρη εμπειρία. Όλοι γύρω σου μιλούν γι’ αυτή την εξωτική περιπέτεια και ζητούν απ’ τον DM να την επαναλάβει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Αυτός δέχεται γελώντας και σας ξεπροβοδίζει κουρασμένος. Αφού μαζεύετε τα πράγματά σας, φεύγετε όλοι μαζί απ’ το υπόγειο, οι Κακοί με θριαμβολογίες και οι Καλοί με την πικρή αίσθηση της ήττας. Καθώς, όμως, στρίβεις στη γωνιά του δρόμου, παρατηρείς με έκπληξη τη γνώριμη μορφή του Greg Svenson να βογκά, κρατώντας το κεφάλι του, που πονά από τη νάρκωση, ενώ ταυτόχρονα ένα πράσινο χέρι σε τραβά μέσα σε μια πολύχρωμη δίνη.

Η ενημέρωση: Ο κύριος Πίπης σε περιμένει στο Goblin’s Tavern και καταγράφει τη διήγησή σου στο αρχείο του, ενώ σε ενημερώνει πως ο ήρωας που έπαιξες θα συνεχίζει τις εκπληκτικές του περιπέτειές, παίρνοντας το προσωνύμιο “The Great Svenny” απ’ τους συντρόφους του.

Ο Great Svenny

Μάλιστα, ο “Great Svenny” είναι ακόμη ζωντανός, υπηρετώντας ως «Lord Regent» την πόλη του Blackmoor. Με τον καιρό, αποκτά κι άλλους ένδοξους συντρόφους και ξανακατεβαίνει πολλές φορές στο Dungeon, για να ζήσει περιπέτειες επικές και άξιες να γραφτούν στα απομνημονεύματά του.

Όμως, αυτές είναι μια άλλη Ιστορία.

Επίμετρο

Εγώ, η γυναίκα μου και οι φίλοι μας, πάντα, θα αναφερόμαστε σ’ εκείνο το θρυλικό παιχνίδι που παίξαμε στην ωραία Ζάκρο μετά το γάμο μας, όπως κάνει και ο Greg Svenson το αντίστοιχο παιχνίδι του στις ΗΠΑ, αναπολώντας το παρελθόν σε ιστότοπους και συνεντεύξεις

Όμως, είμαι σίγουρος ότι κι εσύ έχεις ζήσει τουλάχιστον μια επική περιπέτεια σε γιορτές ή σε όμορφες μαζώξεις κάθε είδους και θα χαιρόμασταν αν την συμμεριζόσουνα μαζί μας στα σχόλια.

 

Να είστε όλοι καλά. Εις το επανιδείν.

Χρήστος Κανέλας
Χρήστος Κανέλας
Τακτικό μέλος │ Αναπληρωματικός Γερουσίας

kanelas_1@hotmail.com

Ο Χρήστος θα ήταν σήμερα ακόμη ένας βαρετά προβλέψιμος πιστός της γνωστής θρησκείας: «Πίτσα, Μπύρα, Ολυμπιακός», αν στα μέσα της δεκαετίας του 80 δεν του συνέβαινε ένα συνταρακτικό γεγονός. Σε μια αραχνιασμένη κόγχη της βιβλιοθήκης του σπιτιού του ανακάλυψε ένα μικρό, μαγικό πλασματάκι γνωστό ως «Χόμπιτ», που του κόλλησε το μικρόβιο της φαντασίας και από τότε τον έχασαν τα γήπεδα και τον κέρδισαν οι βιβλιοθήκες. Πολλά χρόνια αργότερα, ως Φιλόλογος πια και ως παθιασμένος παίκτης του D&D, συνάντησε, σε μια του περιπέτεια, και τον κύριο Πίπη και έκτοτε άρχισε να αγαπά τα Γκόμπλιν και να συχνάζει, ως σταθερός θαμώνας, στην όμορφη Ταβέρνα τους.