Το Φύλλο Χαρακτήρα
Ρίξτε μια ματιά στο φύλλο χαρακτήρα (ή character sheet). Όλα τα συστατικά που χρειάζονται για έναν πράκτορα βρίσκονται εκεί. Παρακάτω αναλύονται τα βασικά μέρη του φύλλου χαρακτήρα ώστε να μπορέσετε να τα συμπληρώσετε κατά την δημιουργία χαρακτήρα:
Name – Όνομα
Ποιο είναι το όνομα του πράκτορα σας; Τα παιχνίδια του Delta Green είναι πιο αποτελεσματικά όταν έχουν την αίσθηση ότι είναι βασισμένα στον πραγματικό κόσμο, γι’ αυτό κάντε το όνομα να ακούγεται αληθινό. Αποφύγετε τα κλισέ και τις ανοησίες.
Profession – Επάγγελμα
Αυτή είναι η μεγαλύτερη απόφασή σας. Το επάγγελμα καθορίζει τις δεξιότητες του πράκτορα σας, το ρόλο του σε μια αποστολή, και μερικές φορές τους πόρους που μπορεί να διαθέσει ο πράκτορας σας, ζητώντας εξοπλισμό. Μια χούφτα βασικά επαγγέλματα συναντώνται συχνότερα μεταξύ των πρακτόρων τέτοια όπως: Ανθρωπολόγος ή ιστορικός, πληροφορικός ή τεχνικός υπολογιστών, ομοσπονδιακός πράκτορας, γιατρός, επιστήμονας και ειδικός πράκτορας. Πολλά άλλα επαγγέλματα περιγράφονται στο Agent’s Handbook.
Employer – Εργοδότης
Για ποια υπηρεσία ή εταιρεία εργάζεται ο πράκτορας σας; Συμπεριλάβετε τον τίτλο εργασίας ή τον βαθμό του πράκτορα σας, εάν χρειάζεται.
Nationality – Εθνικότητα
Η οργάνωση της “Delta Green” υπάρχει στο πλαίσιο της κυβέρνησης των ΗΠΑ, οπότε οι περισσότεροι πράκτορες είναι Αμερικανοί. Αν όμως το παιχνίδι σας διαδραματίζεται σε άλλη χώρα, οι Πράκτορές σας θα μπορούσαν να είναι τοπικοί, ανεπίσημοι «φίλοι» που διεξάγουν επιχειρήσεις της Delta Green υπό την καθοδήγηση ενός αξιωματικού διοίκησης της Delta Green -κάποιος από τη CIA ή το στρατό- που υποδύεται ο Handler.
Sex and Age Φύλο και ηλικία
Η Delta Green στρατολογεί κυρίως πράκτορες στα τριάντα τους χρόνια, αρκετά μεγάλους ώστε να έχουν καθιερωθεί σε απαιτητικές καριέρες. Οι περισσότεροι Πράκτορες παραμένουν στην ομάδα μέχρι την ηλικία συνταξιοδότησης, αν ζήσουν τόσο πολύ. Αν ο πράκτορας σας είναι νεότερος, ποιες ειδικές ικανότητες ή περιστάσεις τον έφεραν στην ομάδα; Αν είναι μεγαλύτερος, τι κάνει τον πράκτορα σας να παραμείνει;
Education and Occupational History – Εκπαίδευση & Επαγγελματική Προϋπηρεσία
Οι περισσότεροι πράκτορες ασκούν επαγγέλματα που απαιτούν τριτοβάθμια εκπαίδευση, πτυχίο ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών. Περιγράψτε μια εκπαίδευση που ταιριάζει στις δεξιότητες του πράκτορα σας.
Statistics – Στατιστικά
Έξι Βασικά Στατιστικά στοιχεία (Statistics) καθορίζουν σε πολύ γενικές γραμμές σε τι είναι καλός ή κακός ο πράκτορας σας: Strength ή STR (Δύναμη), Constitution ή CON (Σωματική κράση), Dexterity ή DEX (Ευκινησία), Intelligence ή INT (Νοημοσύνη), Power ή POW (Ψυχική Δύναμη) και Charisma ή CHA (Χάρισμα). Αυτά υποδηλώνουν σφαιρικά τις αρετές σας, όχι μια συγκεκριμένη εκπαίδευση. Καθένα έχει βαθμολογία από 3 έως 18. Οι περισσότεροι ενήλικες άνθρωποι έχουν 10 ή 11 σε κάθε ένα από αυτά. Στατιστικά χαμηλότερα από 6 ή υψηλότερα από 15 είναι σπάνια.
Κάθε στατιστικό έχει χώρο για την βαθμολογία “×5”. Πολλαπλασιάστε το Στατιστικό επί 5 και συμπληρώστε αυτόν τον αριθμό στο πλαίσιο. Αυτή είναι η ποσοστιαία πιθανότητα που έχει ο πράκτορας σας να χρησιμοποιήσει το στατιστικό με επιτυχία κατά την διάρκεια μιας κρίσης που απαιτεί μια ζαριά.
Κάθε στατιστικό στοιχείο έχει χώρο για τα «Διακριτικά χαρακτηριστικά» (ή Distinguishing Features). Εάν το στατιστικό είναι κάτω από 9 ή πάνω από 12, ξεχωρίζει με κάποιο τρόπο. Γράψτε ένα επίθετο ή ένα σύντομο κείμενο για να το περιγράψετε. Για παράδειγμα αν το INT είναι 15, μπορείτε να γράψετε “Πολύ έξυπνος”.
Derived Attributes – Παραγόμενα Χαρακτηριστικά
Τα Παραγόμενα Χαρακτηριστικά (ή Derived Attributes) είναι πόντοι που αλλάζουν κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Τα Hit Points ή HP (Πόντοι Ζωής) υποδεικνύουν τη φυσική υγεία. Τα Willpower Points ή WP (Πόντοι Ψυχικής Δύναμης) υποδηλώνουν το ψυχικό σθένος και την ενεργητικότητα. Τα Sanity Points ή SAN (Πόντοι Ψυχικής Υγείας) υποδηλώνουν τη σύνδεση με την ανθρωπότητα και την πραγματικότητα, όπως την αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι άνθρωποι. Το Breaking Point (Σημείο Κατάρρευσης) είναι το ακριβές σημείο SAN στο οποίο ο πράκτορας σας έχει φθαρεί αρκετά από το τραύμα ώστε να αναπτύξει μια νέα, μακροχρόνια ψυχική διαταραχή. Αν το SAN φτάσει σε αυτό το σημείο ή και χαμηλότερα, αφαιρέστε το POW του πράκτορα σας από το νέο SAN. Αυτό είναι το νέο Breaking Point του πράκτορα σας.
Bonds – Δεσμοί
Το Bond (ή Δεσμός) αντιπροσωπεύει τις πιο σημαντικές ανθρώπινες σχέσεις στη ζωή του πράκτορα σας. Πρόκειται είτε για ένα συγκεκριμένο πρόσωπο (σύζυγος, γιος ή κόρη, καλύτερος φίλος) είτε για μια ομάδα ανθρώπων που είναι αρκετά στενά συνδεδεμένοι ώστε η σχέση σας με τον έναν να επηρεάζει τις σχέσεις σας με τους άλλους (η διμοιρία από τον πόλεμο, σύζυγος και παιδιά, ομάδα υποστήριξης). Κάθε Bond έχει ένα σκορ που ξεκινάει να είναι ίσο με το στατιστικό Charisma του πράκτορα σας. Όταν το σκορ ενός Bond πέφτει, η σχέση αυτή υποφέρει. Τα απαιτητικά επαγγέλματα επιτρέπουν λιγότερα Bonds.
Motivations and Mental Disorders – Κίνητρα και Ψυχικές Διαταραχές
Ο πράκτορας σας ξεκινά με πέντε κίνητρα από τα εξείς: προσωπικές πεποιθήσεις (personal beliefs), κίνητρα (drives) ή έμμονες ιδέες (obsessions). Τα κίνητρα δεν είναι τόσο ισχυρά όσο τα Bonds, οπότε δεν έχουν βαθμολογία. Αναπτύξτε τα στο παιχνίδι για να φανερώσετε τι παρακινεί και υποστηρίζει τον πράκτορα σας και δίνει αξία στη ζωή του. Κάθε φορά που το SAN φτάνει στο Breaking Point, αντικαταστήστε ένα κίνητρο με τη νέα Ψυχική Διαταραχή του πράκτορα σας.
Incidents of SAN Loss Without Going Insane – Περιστατικά Απώλειας SAN χωρίς Παραφροσύνη
Υπάρχουν τρία κουτάκια ελέγχου για τη Βία (Violence) και την Απελπισία (Helplessness) αντίστοιχα. Καταγράφουν πόσο κοντά βρίσκεται ο πράκτορας σας στο να προσαρμοστεί ψυχολογικά στο κάθε είδος τραύματος. Εάν ο πράκτορας σας χάσει 1 ή περισσότερα SAN λόγω Violence ή Helplessness, αλλά δεν τρελαίνεται, σημειώστε το αντίστοιχο κουτάκι. Αν ο πράκτορας σας τρελαθεί λόγω αυτού του είδους τραύματος, σβήστε όλα τα μαρκαρίσματα. Ανατρέξτε στην ενότητα «Προσαρμογή στην Απώλεια Sanity» παρακάτω για λεπτομέρειες.
Skills – Ικανότητες
Μια Ικανότητα (ή skill) είναι ένα σύνολο εξειδικευμένων γνώσεων που χρειάζονται μήνες ή χρόνια για να μάθει κανείς και δεκαετίες για να την κατακτήσει πλήρως. Κάθε Ικανότητα έχει μια ποσοστιαία βαθμολογία, από το 0 έως το 99. Αυτή είναι η ποσοστιαία πιθανότητα του πράκτορα σας να μπορεί να χρησιμοποιήσει επιτυχώς τη συγκεκριμένη Ικανότητα σε μια κατάσταση κρίσης που απαιτεί ρίψεις ζαριών. Οι Ικανότητες ορίζονται λεπτομερώς στο βιβλίο «Agent’s Handbook». Είναι σε γενικές γραμμές αυτονόητες με μερικές εξαιρέσεις:
- Η Χειροτεχνία (ή craft) είναι η γνώση κάποιου δύσκολου επαγγέλματος, όπως η ηλεκτρονική, η ξυλουργική ή η υδραυλική.
- HUMINT είναι η ανθρώπινη νοημοσύνη, που μελετά και αποκρυπτογραφεί την συμπεριφορά και τα κίνητρα που οδηγούν τους ανθρώπους.
- SIGINT είναι η δεξιότητα της κρυπτογράφησης, της αποκρυπτογράφησης αναλογικών και ψηφιακών σημάτων.
- Η δεξιότητα Unnatural υποδηλώνει τη γνώση των Πραγμάτων που ο Άνθρωπος Δεν Έπρεπε να Γνωρίζει, τα πιο τρομερά μυστικά της πραγματικότητας.
Τι Αντιπροσωπεύουν οι Διαβαθμίσεις Ικανοτήτων
Κάθε Ικανότητα έχει μια βασική τιμή σε παρένθεση, όπως για παράδειγμα «Αθλητισμός (30%)». Κάθε Πράκτορας της Delta Green ξεκινάει με τουλάχιστον αυτή την τιμή της παρένθεσης για κάθε Ικανότητα. Το να έχεις μια Ικανότητα πάνω από τη βασική τιμή αντικατοπτρίζει μια ασυνήθιστη εκπαίδευση και εμπειρία που έχεις πάνω στο θέμα.
Διαβάθμιση των Ικανοτήτων (Skill) | Αναγκαία Εκπαίδευση |
---|---|
1% έως 19% | Αρχάριος (υποθέτοντας ότι η ικανότητα ξεκίνησε στο 0%) |
20% έως 29% | Χομπίστας |
30% έως 39% | Βασική εκπαίδευση ή φοιτητής μικρού έτους σε κάποιο πανεπιστήμιο |
40% έως 59% | Έτη εμπειρίας ή τελειόφοιτος σε πανεπιστήμιο |
60% έως 79% | Δεκαετή εμπειρία ή πτυχίο |
80% έως 99% | Η γνώση μιας ολόκληρης ζωής |
Wounds and Ailments – Πληγές και Ασθένειες
Αν ο πράκτορας σας έχει πληγωθεί, σημειώστε το εδώ. Περιγράψτε τις επιπτώσεις καθώς παίζετε. Δώστε αρκετές λεπτομέρειες για να το κάνετε ενδιαφέρον.
Armor and Gear – Θωράκιση και εξοπλισμός
Ο Handler μπορεί να θεωρήσει ότι ο πράκτορας σας διαθέτει όποιο εξοπλισμό είναι τυπικός για το επάγγελμα του. Γράψτε συγκεκριμένα αντικείμενα εδώ. Αν ο πράκτορας σας φέρει κάποια θωράκιση όπως αλεξίσφαιρο κτλ, γράψτε την τιμή των Armor Points (Πόντων Θωράκισης) την οποία θα βρείτε στο βιβλίο «Agent’s Handbook».
Weapons – Όπλα
Το ποσοστό του “Skill” που αναφέρεται σε κάποιο όπλο είναι η ικανότητα του πράκτορα σας που έχει αποκτήσει με αυτό το είδος όπλου. Αντιγράψτε το από το μπροστινό μέρος του φύλλου: Πυροβόλα όπλα (Firearms), βαριά όπλα (Heavy Weapons), όπλα εξ’ επαφής (Melee Weapons), άοπλη μάχη (Unarmed Combat) ή ό,τι άλλο ισχύει. Πάρτε τις υπόλοιπες καταχωρήσεις από το Agent’s Handbook. Η «Βασική Εμβέλεια» (ή Base Range) είναι η απόσταση στην οποία ο πράκτορας σας μπορεί να χρησιμοποιήσει το όπλο χωρίς να υπάρξει ποινή που μειώνει την ικανότητα του. Το «Damage» (ή Ζημιά) είναι η τιμή των πόντων που μειώνει τα Hit Points του στόχου σας. Το «Armor Piercing» (ή Ζημιά Διάτρησης) είναι το ποσό που μειώνει τα Armor Points του στόχου. «Lethality» (ή Θανατηφόρα) είναι η πιθανότητα για ένα βαρύ όπλο να σκοτώσει έναν στόχο άμεσα. Το «Kill Radius» (ή Ακτίνα θανάτου) ορίζει το πόσο μακριά μπορεί να είναι θανατηφόρα η βολή του όπλου σας.
Personal Details & Notes – Προσωπικά Στοιχεία & Σημειώσεις
Μην παραβλέπετε τα άυλα στοιχεία που κάνουν έναν Πράκτορα ξεχωριστό. Ποιο είναι το στοιχείο που είναι αξιοθαύμαστο στον πράκτορα σας; Ποιο είναι αυτό που οι άνθρωποι συχνά αντιπαθούν στον πράκτορα σας; Τι έφερε τον πράκτορα σας στη Delta Green; Γιατί η Delta Green εμπιστεύεται τον πράκτορα σας; Γιατί ο πράκτορας σας βοηθάει τη Delta Green παρά τους τρομερούς κινδύνους που συχνά αντιμετωπίζει;
Developments Which Affect Home and Family – Εξελίξεις που Επηρεάζουν το Σπίτι και την Οικογένεια
Εδώ σημειώστε αν ο πράκτορας σας έχει προβλήματα στη δουλειά, αν υποστεί μείωση ενός Bond, αν αποκτήσει μια νέα διαταραχή, αν υποστεί μόνιμο τραυματισμό ή οποιαδήποτε άλλη σημαντική αλλαγή. Εξερευνήστε τις λεπτομέρειες και τις επιπτώσεις που έχουν πάνω του στον χρόνο που μεσολαβεί μεταξύ των αποστολών.
Special Training – Ειδική Εκπαίδευση
Ορισμένα γνωστικά αντικείμενα δεν είναι κοινά για κάθε πράκτορα, αλλά δεν απαιτούν την εκτεταμένη δέσμευση ικανοτήτων. Για παράδειγμα, ο πράκτορας σας μπορεί να γνωρίζει πώς να παραβιάζει κλειδαριές χωρίς πολυετή εκπαίδευση στη Χειροτεχνία (Κλειδαράς). Κάθε είδος ειδικής εκπαίδευσης βασίζεται σε ένα υπάρχον Στατιστικό ή Ικανότητα όπως για παράδειγμα: DEX για την παραβίαση κλειδαριών, Swim για εξοπλισμό SCUBA, Athletics για αλεξίπτωτο ή για ρίψη χειροβομβίδων κ.ο.κ. Αν ο Handler σας πει πως ο πράκτορας σας έχει ένα συγκεκριμένο είδος «Ειδικής Εκπαίδευσης», γράψτε το σε ένα από αυτά τα πεδία μαζί με την αντίστοιχη Ικανότητα ή Στατιστικό που του δίνουν τη δυνατότητα να την χρησιμοποιεί.