Μάχη
Η μάχη μπορεί να βγάλει τον πράκτορα σας από το παιχνίδι γρήγορα και μόνιμα. Μην εμπλακείτε ελαφρά τη καρδία.
Μια Ενέργεια ανά Γύρο
Η μάχη διεξάγεται σε γύρους. Κατά κανόνα κάθε γύρος διαρκεί συνήθως μερικά δευτερόλεπτα, όμως, ένας συγκεκριμένος γύρος μπορεί να αντιπροσωπεύει ακόμα και ένα κλάσμα ενός δευτερολέπτου βίας. Κάθε χαρακτήρας ενεργεί μία φορά ανά γύρο. Η σειρά που θα ενεργήσουν οι παίκτες καθορίζεται με το DEX όσων συμμετέχουν, με τον χαρακτήρα που έχει το υψηλότερο να ξεκινά πρώτος. Στη συνέχεια, ο χαρακτήρας με το αμέσως υψηλότερο DEX, στη συνέχεια ο επόμενος κ.ο.κ. μέχρι να δράσουν όλοι. Όταν έρθει η σειρά σας, μπορείτε να επιλέξτε μια ενέργεια από τις ακόλουθες:
➧ Aim (Στόχος): Με αυτή την ενέργεια μπορείτε κατά τη διάρκεια αυτού του γύρου να προσηλωθείτε στον στόχο που θα επιχειρήσετε να επιτεθείτε στον επόμενο γύρο. Αν πραγματοποιήσετε αυτή την ενέργεια προσθέστε +20% στην ζαριά επίθεσης του επόμενου γύρου σας.
➧ Attack (Επίθεση): Με αυτή την ενέργεια επιχειρείτε να επιτεθείτε σε έναν αντίπαλο με στόχο να του προακλέσετε ζημιά. Μια ζαριά επίθεσης (attack roll) και ζημιάς (damage) αντιπροσωπεύει συνήθως ταυτόχρονα μια σειρά χτυπημάτων και δύο ή τρεις βολές με ένα όπλο στον γύρο. Στη μάχη σώμα με σώμα (εξ’ επαφής δηλαδή), η επίθεση περιλαμβάνει επίσης την αυτοάμυνα- δείτε ζαριές άμυνας για λεπτομέρειες.
➧ Called Shot (Προσχεδιασμένο χτύπημα): Το προσχεδιασμένο χτύπημα είναι μια επίθεση που στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο μέρος του σώματος, με την ελπίδα να αποκομίσει κάποιο επιπλέον αποτέλεσμα από την επίθεση. Αυτό μπορεί να γίνει είτε σε μάχη σώμα με σώμα είτε με όπλα εξ ΄αποστάσεως. Όσο μικρότερη ή καλύτερα φυλασσόμενη είναι η περιοχή, τόσο πιο δύσκολο είναι το προσχεδιασμένο χτύπημα. Πρόκειται για μια επίθεση που αγνοεί την φυσική κάλυψη από κάποιο εμπόδιο (cover) ή τη θωράκιση του σώματος (armor) που ενδεχομένως να έχει ο πράκτορας σας με κάποιο αλεξίσφαιρο, αλλά με ποινή -20%, ή και -40% για μια ιδιαίτερα δύσκολη βολή.
➧ Disarm (Αφοπλισμός): Με αυτή την ενέργεια επιχειρείτε να αφοπλίσετε τον αντίπαλο σας από κάποιο όπλο που κρατάει. Για να το κάνετε πρέπει να ρίξετε μια ζαριά Ικανότητας σε Unarmed Combat (Άοπλη Μάχη) για να αναγκάσετε τον αντίπαλο σας να ρίξει το όπλο ή κάποιο άλλο αντικείμενο που κρατάει. Δείτε τις «Ζαριές άμυνας» παρακάτω για λεπτομέρειες.
➧ Dodge (Αποφυγή): Με αυτή την ενέργεια επιχειρείτε να κάνετε μια αποφυγή. Για να το πραγματοποιήσετε ρίξετε μια ζαριά Dodge ενάντια σε μια επίθεση, αφοπλισμό ή ακινητοποίηση. Δείτε τις «Ζαριές άμυνας» παρακάτω για λεπτομέρειες.
➧ Escape (Απόδραση): Για να αποφύγετε την ακινητοποίηση πρέπει να ρίξετε μια ζαριά που είναι ίση ή μικρότερη από το: STR×5 εναλλακτικά να ρίξετε μια ζαριά Ικανότητας στο Unarmed Combat (Άοπλη Μάχη), όποιο από τα δύο είναι καλύτερο για εσάς. Αυτό λειτουργεί ως Ζαριά Άμυνας εναντίον του χαρακτήρα που προσπαθεί να ακινητοποιήσει τον πράκτορα σας (δείτε τις «Ζαριές άμυνας» παρακάτω για λεπτομέρειες). Αν ο χαρακτήρας που έχει ακινητοποιήσει τον πράκτορα σας δεν του επιτίθεται, η ζαριά διαφυγής σας είναι αντίθετη στην ζαριά Ικανότητας Unarmed Combat του αντιπάλου σας ή STR×5, ότι είναι καλύτερο για εκείνον. Αν η ζαριά διαφυγής πετύχει, ο πράκτορας σας δεν είναι πλέον καθηλωμένος – και η ζαριά διαφυγής παρέχει άμυνα έναντι των υπολοίπων επιθέσεων μέχρι την σειρά της επόμενης ενέργειας του πράκτορα σας. Αν αποτύχει, ο πράκτορας σας παραμένει ακινητοποιημένος και δεν μπορεί να αμυνθεί έναντι επιθέσεων.
➧ Fight Back (Αντεπίθεση): Για να αντεπιτεθείτε την στιγμή που δέχεστε μια επίθεση ρίξε μια ζαριά στην Ικανότητα που έχετε στα στα Melee Weapons ή Unarmed Combat (Όπλα εξ’ επαφής ή στην Άοπλη μάχη) για να αποκρούσετε μια επίθεση. Δείτε τις «Ζαριές άμυνας» παρακάτω για λεπτομέρειες.
➧ Move (Κίνηση): Μπορείτε να κάνετε τζόκινγκ για 10 μέτρα, ή τρέξιμο για 20 μέτρα, ή σπριντ για 30 μέτρα (Συνήθως, ο πράκτορας σας μπορεί να διανύσει περίπου 3 μέτρα υπό φυσιολογικές συνθήκες ως μέρος μιας ενέργειας).
➧ Pin (Ακινητοποίηση): Κρατήστε κάποιον στο έδαφος. Περιλαμβάνει την Αυτοάμυνα – δείτε τις «Ζαριές άμυνας» παρακάτω για λεπτομέρειες. Ο πράκτορας σας μπορεί να επιτεθεί στον καθηλωμένο στόχο σε μεταγενέστερους γύρους. Οι άοπλες επιθέσεις και οι επιθέσεις με όπλα εξ’ επαφής σε έναν ακινητοποιημένο στόχο αυξάνονται κατά +20%. Ένας ακινητοποιημένος χαρακτήρας δεν μπορεί να κάνει καμία ενέργεια εκτός από την προσπάθεια διαφυγής. Ενώ ακινητοποιείτε έναν στόχο, αποφασίζετε αν και πότε ο στόχος μπορεί να μιλήσει.
➧ Wait (Αναμονή): Μπορείτε να ενεργήστε μετά την ενέργεια κάποιου άλλου μέσα στον συγκεκριμένο γύρο
➧ Οτιδήποτε άλλο: Οτιδήποτε χρειάζεται στιγμιαία συγκέντρωση.
Defense rolls – Ζαριές Άμυνας
Η αποφυγή με χρήση της Ικανότητας Dodge και η μάχη σώμα με σώμα (είτε μιλάμε για άοπλη μάχη (unarmed combat) είτε για μάχη με όπλα εξ’ επαφής (melee weapons)), είναι δοκιμασίες με ζαριές που μπορούν να προστατεύσουν τον πράκτορα σας από τις αντίπαλες ζαριές επίθεσης (attack rolls). Ο πράκτορας σας μπορεί να αποφύγει (dodge) ή να αντεπιτεθεί (fight back) σε μια επερχόμενη επίθεση ακόμη και πριν από την σειρά των DEX του πράκτορα σας σε έναν γύρο. Αν το κάνετε αυτό, γίνεται η μοναδική ενέργεια του πράκτορα σας για εκείνο το γύρο. Ένας πράκτορας που έχει ήδη κάνει άλλη ενέργεια σε αυτόν τον γύρο δεν μπορεί να αποφύγει ή να αντεπιτεθεί μέχρι τον επόμενο γύρο. Για να αποφύγει ή να αντεπιτεθεί, ο πράκτορας σας πρέπει να γνωρίζει ότι δέχεται επίθεση και να είναι σωματικά ικανός να την αποκρούσει ή να την αποφύγει. Ένας πράκτορας που είναι ακινητοποιημένος ή δεν έχει επίγνωση της επίθεσης δεν μπορεί να την αποφύγει ή να αντεπιτεθεί.
DODGING (ΑΠΟΦΥΓΗ): Η ενέργεια αυτή μπορεί να αντιμετωπίσει όλες τις επιθέσεις εξ’ επαφής που συμβαίνουν σε αυτό τον γύρο. Ακόμα επιτρέπει στον πράκτορα σας να «βουτήξει» πίσω από κάποιο φυσικό εμπόδιο για να καλυφθεί από επιθέσεις εξ’ αποστάσεως που συμβαίνουν εντός του γύρου (με την προϋπόθεση πως το σημείο που θα χρησιμοποιηθεί για κάλυψη πρέπει να βρίσκεται σε απόσταση περίπου τριών μέτρων – αρκετά κοντά για να κρυφτείτε πίσω από αυτό). Η αποφυγή αυτή σας προστατεύει όλες τις επιθέσεις εφόσον ρίξετε μια επιτυχημένη ζαριά Dodge. Τέλος, η αποφυγή δεν προκαλεί ποτέ ζημιά.
ATTACKING OR FIGHTING BACK (ΕΠΙΘΕΣΗ Ή ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ): Η ενέργεια αυτή αντιμάχεται κάθε επίθεση εξ’ επαφής σε αυτόν τον γύρο. Δεν μπορεί να προστατεύσει από επιθέσεις που γίνονται εξ’ αποστάσεως, εκτός αν ο πράκτορας σας μπορεί να φτάσει το όπλο και έχει φυσική επαφή μαζί του. Όταν αντεπιτίθεστε (fight back), επιλέξτε μια ενέργεια όπως: επίθεση (attack), προσχεδιασμένο χτύπημα (called shot), αφοπλισμός (disarm) ή ακινητοποίηση (pin). Αν η ζαριά σας επικρατήσει της επίθεσης εναντίον εναντίον σας, η ενέργεια του επιτιθέμενου δεν έχει αποτέλεσμα και η ενέργεια του πράκτορα σας επηρεάζει τον αντίπαλο. Τέλος, ενώ η ζαριά άμυνας προστατεύει από όλους τους επιτιθέμενους, η επιθετική ενέργεια επηρεάζει μόνο έναν στόχο.