Πόντοι Ζωής, Τραύματα και Ίαση
Οι πόντοι ζημίας αφαιρούνται από τους Πόντους Ζωής (Hit Points) του χαρακτήρα. Οι Πόντοι Ζωής δεν μπορούν να πέσουν κάτω από το μηδέν, οπότε μην σημειώνετε αρνητικές τιμές. Όταν ένας χαρακτήρας φτάσει τους μηδέν πόντους ζωής, πέφτει αναίσθητος και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να πεθάνει. Όταν κάποιος χαρακτήρας δέχεται ζημιά υψηλότερη ή ίση με τους μισούς πόντους όλων των Πόντων Ζωής του με ένα μόνο χτύπημα, δέχεται ένα Βαρύ Τραύμα (Major Wound) και πρέπει να κάνει έναν έλεγχο CON ή να πέσει αναίσθητος. Αν ένας χαρακτήρας που έχει υποστεί Βαρύ Τραύμα φτάσει τους μηδέν πόντους ζωής είναι κοντά στο θάνατο (Dying). Τότε πρέπει να πραγματοποιήσει έναν επιτυχημένο έλεγχο CON στο τέλος του επόμενου γύρου και κάθε μετέπειτα γύρου, ή να πεθάνει. Μόνο η επιτυχημένη χρήση της Ικανότητας Πρώτων Βοηθειών μπορεί να καταπραΰνει την κατάσταση θανάτου.
- Χαρακτήρες χωρίς κάποιο Βαρύ Τραύμα, επανακτούν 1 πόντο ζωής την ημέρα.
- Χαρακτήρες έχουν υποστεί Βαρύ Τραύμα, κάνουν έναν έλεγχο Ίασης (με τη χρήση CON) στο τέλος κάθε εβδομάδας – αν είναι επιτυχημένη, επανακτούν 1D3 πόντους ζωής, ή 2D3 σε περίπτωση ακραίας επιτυχίας. Η κατάσταση του Βαρύ Τραυματισμού αφαιρείται σε περίπτωση ζαριάς «Ακραίας Επιτυχίας» ή αν οι τρέχοντες Πόντοι Ζωής επουλωθούν στο μισό της μέγιστης τιμής τους ή περισσότερο.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, οι Πρώτες Βοήθειες (First Aid) μπορούν να θεραπεύσουν 1 Πόντο Ζωής. Αν όμως οι Πρώτες Βοήθειες παρασχεθούν σε έναν ετοιμοθάνατο χαρακτήρα, δεν οδηγούν στην άμεση αύξηση των Πόντων Ζωής του, αλλά παρατείνουν την ζωή του χαρακτήρα ώστε να μπορεί να γίνει χρήση της «Ιατρικής Ικανότητας» (Medicine skill check).
Μέσω της «Ιατρικής Ικανότητας» μπορούν να θεραπευτούν 1D3 Πόντοι Ζωής, αλλά απαιτεί τουλάχιστον μία ώρα με τον απαραίτητο εξοπλισμό και εφόδια. Αν η «Ιατρική Ικανότητα» χρησιμοποιηθεί σε κάποιον ετοιμοθάνατο χαρακτήρα, δεν οδηγεί στην άμεση αύξηση των Πόντων Ζωής του, αλλά δίνει την δυνατότητα μιας ζαριάς Ίασης (με την χρήση CON) στο τέλος της εβδομάδας.
Παράδειγμα: Ο Brian ξεκινάει με 12 Πόντους Ζωής (12 Hit Points). Τη Δευτέρα μπλέκει σε έναν καβγά σε κάποιο μπαρ και δέχεται ζημιά από τρεις ξεχωριστές γροθιές στο σαγόνι για 4, 2 και 4 πόντους αντίστοιχα. Αυτό αντιστοιχεί συνολικά σε 10 πόντους ζημιάς, που του μειώνει του Πόντους Ζωής σε 2. Δε δέχτηκε κάποιο Βαρύ Τραύμα (Major Wound) και θα ανακτά έναν Πόντο Ζωής ανά ημέρα. Την Πέμπτη, ο Brian (με 5 Πόντους Ζωής πλέον) αδέξια πέφτει από το παράθυρο, δεχόμενος 7 πόντους ζημιάς. Αυτό είναι ένα Βαρύ Τραύμα. Ένας φίλος του παρέχει πρώτες βοήθειας και τον πάει βιαστικά στο νοσοκομείο. Αφού πέρασαν 7 μέρες, πραγματοποιείται μια επιτυχημένη ζαριά CON για τον Brian, ο οποίος επανακτά 2 πόντους ζωής από μια ζαριά 1D3. Στο τέλος της 2ης εβδομάδας ο παίκτης του Brian πετυχαίνει μια ζαριά «Ακραίας Επιτυχίας» και επανακτά 3 Πόντους Ζωής από μια ζαριά 2D3 και τώρα οι Πόντοι Ζωής του είναι ίσοι με 5. Αυτό αναιρεί το δείκτη του Βαρύ Τραύματος και πλέον ανακτά 1 Πόντο Ζωής ανά ημέρα.
Αν κάποιος χαρακτήρας δεχτεί ζημία μεγαλύτερη ή ίση με τους μέγιστους Πόντους Ζωής του, πεθαίνει ακαριαία.