Σημειώσεις σχετικά με την εκτέλεση μαγείας
Ζαριές αποφυγής
Όταν η μαγεία προκαλεί ανεπιθύμητα αποτελέσματα σε κάποιο πλάσμα, τότε του δίνεται συνήθως η ευκαιρία να τα αποφύγει με μια ζαριά αποφυγής. Αν η ζαριά πετύχει, τα αποτελέσματα του ξορκιού ακυρώνονται (ή, σε κάποιες περιπτώσεις, απλά μετριάζονται). Όταν ένα ξόρκι δεν επιτρέπει ζαριά αποφυγής, τότε αυτό διευκρινίζεται στην περιγραφή του.
Η Αρχή της Επικάλυψης
Δύο ή περισσότερα ξόρκια που έχουν την ίδια η παρόμοια λειτουργία δεν μπορούν να δράσουν συνδυαστικά. Σε τέτοιες περιπτώσεις επικρατεί το ισχυρότερο ξόρκι έναντι των υπολοίπων.
Κόστος εκτέλεσης ξορκιών από χαρακτήρες του διαιτητή
Οι παίκτες είναι πιθανό ν’ αναζητήσουν τις υπηρεσίες κάποιου μάγου. Οι μάγοι είναι μυστικοπαθείς και δύσκολα θα μοιραστούν τις γνώσεις που φυλάνε στη βιβλιοθήκη τους, ίσως όμως δεχτούν να εκτελέσουν κάποιο ξόρκι που γνωρίζουν έναντι αμοιβής. Η αμοιβή τους μπορεί φυσικά να παζαρευτεί, όπως και να ρυθμιστεί κατάλληλα από τον διαιτητή, παρακάτω όμως δίνεται και ένας πίνακας με ενδεικτικά κόστη ανά βαθμίδα ξορκιού, ως οδηγός.
Βαθμίδα ξορκιού | Κόστος εκτέλεσης |
---|---|
1η | 100 |
2η | 400 |
3η | 900 |
4η | 1.600 |
5η | 2.500 |
6η | 5.000 |
Ξόρκια με ειδικές προϋποθέσεις και μακροσκελείς τελετές, όπως η Νεκρανάσταση, θα κοστίζουν το διπλάσιο ή και περισσότερο.
Δημιουργία περγαμηνής ξορκιών
Ένας σοφός 11ου ή μεγαλύτερου επιπέδου μπορεί να δημιουργήσει μαγικές περγαμηνές που περιέχουν ξόρκια. Ο σοφός θα πρέπει να διαθέτει στο γριμόριό του το ξόρκι που θέλει να συμπεριλάβει στην περγαμηνή, όπως και να είναι ικανός να το εκτελέσει.
Η δημιουργία μιας μαγικής περγαμηνής χρειάζεται μία εβδομάδα και 500 αργυρά νομίσματα ανά βαθμίδα του ξορκιού.
Περισσότερα για τις μαγικές περγαμηνές και τη λειτουργία τους μπορούν να βρεθούν στο κεφάλαιο IX, στα μαγικά αντικείμενα.