Στατιστικά Ρόλων
Οι πίνακες που ακολουθούν παραθέτουν τα στατιστικά που αφορούν τη μηχανική λειτουργία των ρόλων, δηλαδή τις ζαριές τους, την αντοχή τους και τα διαθέσιμα ξόρκια, ανά επίπεδο. Οι όροι που εμφανίζονται στους πίνακες επεξηγούνται αμέσως μετά.
Ζαριές μάχης, αποφυγής και τεχνάσματος
Επ. | Μάχη Δυν. | Μάχη Πολ. | Μάχη Σοφ. | Ζαριά Αποφ. | Τέχνασμα Πολ. |
---|---|---|---|---|---|
1 | 6+ | 6+ | 6+ | 9+ | 1-2 |
2 | 6+ | 6+ | 6+ | 9+ | 1-2 |
3 | 6+ | 6+ | 6+ | 9+ | 1-3 |
4 | 5+ | 6+ | 6+ | 8+ | 1-3 |
5 | 5+ | 5+ | 6+ | 8+ | 1-3 |
6 | 5+ | 5+ | 5+ | 8+ | 1-4 |
7 | 4+ | 5+ | 5+ | 7+ | 1-4 |
8 | 4+ | 5+ | 5+ | 7+ | 1-4 |
9 | 4+ | 4+ | 5+ | 7+ | 1-5 |
10 | 3+ | 4+ | 5+ | 6+ | 1-5 |
11 | 3+ | 4+ | 4+ | 6+ | 1-5 |
12 | 3+ | 4+ | 4+ | 6+ | 1-6 |
Ζάρια αντοχής ανά ρόλο και επίπεδο
Επ. | Δυνατός | Πολυμήχανος | Σοφός |
---|---|---|---|
1 | 1+1 | 1 | 1 |
2 | 2+1 | 2 | 1+1 |
3 | 3 | 2+1 | 2 |
4 | 4 | 3 | 2+1 |
5 | 5 | 4 | 3 |
6 | 6 | 4+1 | 3+1 |
7 | 7 | 5 | 4 |
8 | 8 | 6 | 4+1 |
9 | 9 | 6+1 | 5 |
10 | 10 | 7 | 5+1 |
11 | 11 | 8 | 6 |
12 | 12 | 8+1 | 6+1 |
Ημερήσια ξόρκια σοφού ανά επίπεδο και βαθμίδα
Επίπεδο σοφού | 1η | 2η | 3η | 4η | 5η | 6η |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | |||||
2 | 2 | |||||
3 | 2 | 1 | ||||
4 | 3 | 2 | ||||
5 | 4 | 2 | 1 | |||
6 | 4 | 2 | 2 | |||
7 | 4 | 3 | 2 | 1 | ||
8 | 4 | 3 | 3 | 2 | ||
9 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | |
10 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | |
11 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |
12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Τροποποιήσεις στις ζαριές αποφυγής
Ρόλος | Αποφυγή από: | Τροποποίηση |
---|---|---|
Δυνατός | Δηλητήρια, Παράλυση, Τρόμος | +1 |
Σοφός | Ξόρκια, Επιθέσεις στο μυαλό | +1 |
Πολυμήχανος | Παγίδες, Δηλητήρια | +1 |
Σύνοψη δυνατότητας αξιοποίησης εξοπλισμού
Εξοπλισμός | Δυνατός | Σοφός | Πολυμήχανος |
---|---|---|---|
Όπλα | Ναι | Όχι βαριά | Ναι |
Μαγικά όπλα | Ναι | Ορισμένα* | Ναι |
Θωρακίσεις | Ναι | Ελαφριές | Ελαφριές |
Μαγ. θωρακίσεις | Ναι | Όχι | Ελαφριές |
Ασπίδες (+μαγικές) | Ναι | Όχι | Σκουτάρια |
Ραβδιά, ράβδοι | Όχι | Ναι | Με τέχνασμα |
Περγαμηνές | Όχι | Ναι | Τέχν. 7ο επ. |
*Ράβδοι, εγχειρίδια, σφενδόνες
Τίτλοι ρόλων ανά επίπεδο
Επ. | Δυνατός | Σοφός | Πολυμήχανος |
---|---|---|---|
1 | Σκουτάτος | Ευχίτης | Αλήτης |
2 | Πρόμαχος | Μαγγανευτής | Μπερτόδουλος |
3 | Βουκελλάριος | Γητευτής | Μόρτης |
4 | Ανδρειωμένος | Μάγος | Μάγκας |
5 | Πρωτοσπαθάριος | Μάντης | Νεφάριος |
6 | Μυρμιδόνας | Τελετάρχης | Δαιμόνιος |
7 | Εξολοθρευτής | Θαυματουργός | Πανούργος |
8 | Πολέμαρχος | Ρέκτωρ | Κουρσευτής |
9 | Άρχοντας | Μάγιστρος | Νοσφιστής |
Επεξήγηση όρων
Επίπεδο
Το επίπεδο συνοψίζει την ικανότητα του χαρακτήρα, όσον αφορά τα στοιχεία στα οποία διαφοροποιείται λόγω του ρόλου του.
Οι νέοι χαρακτήρες ξεκινούν στο πρώτο επίπεδο. Επιπλέον επίπεδα αποκτώνται συγκεντρώνοντας φήμη: το δεύτερο επίπεδο χρειάζεται τόσους πόντους φήμης, όσο η βάση φήμης του χαρακτήρα, ενώ για κάθε επόμενο επίπεδο χρειάζεται να συγκεντρωθούν οι διπλάσιοι πόντοι φήμης από το προηγούμενο (2.000, 4.000, 8.000, 16.000, κ.ο.κ.). Σημειώνεται ότι οι πόντοι φήμης δεν ξοδεύονται για να αποκτηθούν επίπεδα, αλλά αθροίζονται συνεχώς, με το επίπεδο να κερδίζεται όταν συγκεντρωθεί ο απαραίτητος αριθμός.
Σε γενικές γραμμές η κλίμακα των επιπέδων ορίζεται ως εξής: οι χαρακτήρες 1ου επιπέδου είναι λίγο ικανότεροι από τους συνηθισμένους ανθρώπους, οι χαρακτήρες 4ου επιπέδου θεωρούνται ήρωες, ενώ οι 8ου επιπέδου θρυλικοί ήρωες. Μεγαλύτερου επιπέδου χαρακτήρες είθισται να αποσύρονται από την τυχοδιωκτική ζωή. Αρκετοί από αυτούς τους ισχυρούς ήρωες, εκμεταλλευόμενοι τη φήμη και τον πλούτο τους, ιδρύουν μια δική τους επικράτεια όπου αυτοανακηρύσσονται άρχοντες.
Ζαριά μάχης
Είναι ο ελάχιστος αριθμός που πρέπει να φέρει κανείς σε δυο ζάρια για να χτυπήσει τον αντίπαλό του στη μάχη. Η ζαριά αυτή μπορεί να τροποποιηθεί από διάφορους παράγοντες, με κυριότερο το βαθμό θωράκισης του αντιπάλου. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τους μηχανισμούς της μάχης μπορούν να βρεθούν στο κεφάλαιο V – Μάχη και Συμπλοκή.
Ζάρια αντοχής
Ο αριθμός αυτός είναι η μέγιστη αντοχή του χαρακτήρα, εκφρασμένη σε ζάρια. Τα ζάρια αντοχής παρατίθενται με τη μορφή «ζάρι + αριθμός». Για παράδειγμα 2+1 σημαίνει ρίχνουμε δυο ζάρια και προσθέτουμε 1. Το αποτέλεσμα είναι οι μέγιστοι πόντοι αντοχής του χαρακτήρα για το αντίστοιχο επίπεδο.
Οι πόντοι αντοχής αντιπροσωπεύουν, εκτός από τη φυσική αντοχή του χαρακτήρα, την ικανότητά του στην άμυνα και γενικά την εμπειρία του στο να παραμένει ζωντανός στις μάχες.
Τα ζάρια αντοχής ρίχνονται κατά τη δημιουργία ενός χαρακτήρα ή όταν ο χαρακτήρας κερδίζει ένα επίπεδο. Στη δεύτερη περίπτωση, ρίχνονται τα ζάρια αντοχής που αντιστοιχούν στο νέο επίπεδο και αθροίζονται. Κρατάμε το νέο αποτέλεσμα αν είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο. Διαφορετικά, κρατάμε το προηγούμενο αποτέλεσμα προσθέτοντας 1 επιπλέον πόντο.
Ζαριά αποφυγής
Αυτή η ζαριά αντιπροσωπεύει την εμπειρία στην αποφυγή κινδύνων. Είναι στην ουσία μια ευκαιρία αποφυγής των σοβαρών αρνητικών συνεπειών που έχουν τα δηλητήρια, τα ξόρκια, ορισμένες ειδικές επιθέσεις τεράτων κτλ. Εκτελείται με δύο ζάρια, όπως και η ζαριά μάχης. Κάθε ρόλος χαρακτήρα τροποποιεί αυτή τη ζαριά σε ορισμένες περιπτώσεις (για παράδειγμα οι σοφοί αποφεύγουν ευκολότερα τα ξόρκια).
Μια ζαριά αποφυγής πετυχαίνει πάντα αν τα ζάρια φέρουν εξάρες, ενώ αποτυχαίνει πάντα αν τα ζάρια φέρουν άσσους.
Τέχνασμα
Δείχνει τι πρέπει να φέρει σε ένα ζάρι ο πολυμήχανος ώστε να εκτελέσει επιτυχώς κάποιο από τα τεχνάσματά του.