Λογαριασμός Μέλους

Back to Top

Creators’ Corner: All Against Darkness, ένα πρωτοπόρο RPG Project

Πριν θεοποιηθούν στα τραγούδια των βάρδων, οι ήρωες ήταν απλοί θνητοί

Αγαπητές φίλες και φίλοι,

Καλωσήρθατε σε μια καινούργια, μηνιαία, στήλη, με το όνομα «Creators’ Corner», όπου θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε παρέα, μέσα από συνεντεύξεις, εμπνευσμένους έλληνες (και όχι μόνο) δημιουργούς και κοινωνούς του fantasy και των RPGs, που ομορφαίνουν τη ζωή μας με τις εμπνεύσεις τους. Θα μιλήσουμε για υλικό σχετικό με παιχνίδια ρόλων, κούπες, μαγικά ραβδιά, θυρεούς, βιβλία, κοινότητες RPG, Game Masters, βιβλιοπωλεία και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί το διεγερμένο, από τη φαντασία, μυαλό σας. Η στήλη μας ξεκινάει με το “All Against Darkness” RPG project και τον εμπνευστή του και DM Γιώργο Σκουλικαρίτη. Χωρίς να πω περισσότερα θα αφήσουμε τον Γιώργο να μας μιλήσει για το δημιούργημα του.

Ο DM αναμένει τη δύσκολη απόφαση

Δημήτρης Κολοβός: Αγαπητέ Γιώργο, καλησπέρα. Θα μπορούσες να μας συστήσεις τον εαυτό σου και το projectAll Against Darkness”;

Γιώργος Σκουλικαρίτης: Είμαι ο Γιώργος Σκουλικαρίτης και πολλοί από το gaming και eSports community θα με γνωρίζουν με το ψευδώνυμο μου, δηλαδή «Κακός». Το “All Against Darkness” είναι ένα TTRPG κανάλι στο YouTube και σκοπό έχει να αυξήσει την επίγνωση του ελληνικού κοινού προς τα TTRPG και γενικότερα role-playing παιχνίδια!

Δημήτρης Κ.: Πότε και πώς εμπνεύστηκες το project;

Γιώργος Σ.: Το project ξεκίνησε σαν ιδέα στην πρώτη καραντίνα. Όπως ο περισσότερος κόσμος, έτσι κι εγώ έψαχνα κάτι να κάνω με την ζωή μου εκείνη την περίοδο. Τότε λοιπόν, ανακάλυψα τον κόσμο του online D&D. Γενικά, D&D έπαιζα από πολύ μικρός και ποτέ δεν σταμάτησα, αλλά όλα αυτά στα πλαίσια του τραπεζιού μου. Δεν είχα καταλάβει πόσο μεγάλη online κοινότητα έχει. Άρχισα, λοιπόν, να παίζω σε καθημερινή βάση και προσπαθούσα να βελτιώνομαι, συνεχώς, σαν DM. Έπειτα, ανακάλυψα το “Critical Role”, το οποίο, ανεξάρτητα με το αν το βλέπω ή όχι, είχε τεράστιες διαστάσεις. Κάπου εκεί σκέφτηκα ότι, εφόσον δουλεύω στον τομέα των παραγωγών, ενώ ταυτόχρονα μου αρέσει να παίζω τόσο πολύ, θα μπορούσα να φτιάξω το κανάλι. Ένα περίπου χρόνο μετά, η σκέψη έγινε πράξη. 

Δημήτρης Κ.: Ποιες είναι οι απαιτήσεις και οι προκλήσεις μιας τέτοιας προσπάθειας;

Γιώργος Σ.: Πραγματικά είναι πάρα πολλές. Γενικά, όλοι λένε ότι το YouTube είναι δύσκολο και θέλει δουλειά, το οποίο ισχύει γενικά. Στην δική μας περίπτωση, η δουλειά είναι ακόμα παραπάνω πιο δύσκολη, γιατί δεν μιλάμε για ένα άτομο με ένα μικρόφωνο και μία κάμερα. Μιλάμε για 5-8 άτομα. Οπότε, οι απαιτήσεις -και στο τεχνικό κομμάτι αλλά και στο κομμάτι του “Show”- ανεβαίνουν εξαιρετικά πολύ. Επίσης, τεράστια πρόκληση ήταν να βρω και ομάδα, για να υλοποιήσουμε μαζί το project, ειδικά εφόσον δουλεύουμε όλοι αφιλοκερδώς. Όπως έχει πει και o Jordan «Οι καλοί παίκτες κερδίζουν παιχνίδια. Οι καλές ομάδες, όμως, κερδίζουν πρωταθλήματα».

Λίγο πριν το τέλος

Δημήτρης Κ.: Πώς αποφασίσατε να τρέξετε το Curse of Strahd σαν πρώτο σας campaign; 

Γιώργος Σ.: Την περίοδο που αποφάσισα να τρέξω το project, έπαιζα το συγκεκριμένο campaign και με είχε εντυπωσιάσει τόσο το πόσο καλό ήταν, όσο και η αισθητική του. Επίσης, επειδή το είχα ξανατρέξει, δεν χρειαζόταν να προετοιμάζομαι ΤΟΣΟ πολύ πριν τα sessions, το οποίο μου έδινε χρόνο να ασχολούμαι και με άλλα πράγματα. Τέλος, ό,τι έχει κρύο, ομίχλη, μαυρίλα, βροχή και χιόνια μ’ αρέσει. Α! Και νύχτα! Πρέπει να είναι νύχτα! Αν άρχιζα από την αρχή σήμερα, πάντως, δεν θα άρχιζα με κάποια έτοιμη περιπέτεια, γιατί, δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι οριακά αποτρεπτικό για τον viewer, καθώς κάποιοι την έχουν παίξει και κάποιοι δεν θέλουν να φάνε spoiler!

Δημήτρης Κ.: Πώς διάλεξες τους παίκτες που συμμετέχουν στο project; 

Γιώργος Σ.: Άνοιξα φόρμες συμμετοχής, τις ανέβασα στα social media και έπειτα χώρισα τους παίκτες σε διαφορετικά groups και έπαιξα με όλους ένα one-shot. Τέλος, επέλεξα, από κάθε group, όποιον παίκτη θεώρησα ότι εξυπηρετεί καλύτερα αυτό που φανταζόμουν για το show.

Δημήτρης Κ.: Μίλησε μου λίγο για τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των παικτών, αλλά και με σένα, μέσα από τα sessions και την ώρα που περνάτε παρέα γενικότερα.

Γιώργος Σ.: Όπως ήταν αναμενόμενο, εφόσον έχουμε παίξει, πλέον, αρκετά, υπάρχει χημεία πλέον μεταξύ μας. Επικοινωνούμε, σχεδόν, καθημερινά μέσω Discord, πάμε μαζί στα event και γενικότερα έχουμε αναπτύξει φιλικές σχέσεις. Γενικά θεωρώ ότι το D&D δένει τους ανθρώπους, γιατί μπορεί να είσαι λιγότερες ώρες με κάποιον, αλλά έχεις ταξιδέψει σε μια περιπέτεια μαζί του εκείνες τις ώρες. Οπότε, δένεστε περισσότερο.

Δημήτρης Κ.: Πάντα, υπάρχουν και άτομα που δουλεύουν στο backstage. Θέλεις να μας τους συστήσεις και να πεις δυο λόγια και γι’ αυτούς.

Γιώργος Σ.: Εννοείται, γιατί στο τέλος της μέρας, χωρίς αυτούς, δεν θα βγάζαμε ούτε το ίδιο ποιοτική δουλειά, αλλά ούτε τόσο συχνά υλικό! Έχουμε τον Κώστα Δεσίπρη και την Κλειώ Κουρούμαλου, οι οποίοι τραβάνε το μεγαλύτερο κουπί. Η Κλειώ κάνει το μοντάζ, γραφικά και τρέχει τα social media μας, ενώ ο Κώστας είναι περισσότερο στην σκηνοθεσία/τεχνικά του show. Έπειτα, μας ήρθε ουρανοκατέβατη βοήθεια από τον Σωτήρη Χριστοδούλου, ο οποίος είναι ο ηχολήπτης μας. Κυρίως, επεξεργάζεται τον ήχο, πριν βγουν τα επεισόδια. Τέλος είμαι εγώ, που ασχολούμαι με την οργάνωση σαν σύνολο και με την σκηνοθεσία κάποιων trailer που κάνουμε. Εννοείται, βέβαια, πως και οι παίκτες βοηθάνε αρκετά όπου μπορούν, από απλό κουβάλημα, μέχρι να δώσουν το χρόνο τους για να κάνουμε tests!

Το logo του "All Against Darkness"

Δημήτρης Κ.: Πώς έχει αγκαλιάσει το κοινό το All Against Darkness;

Γιώργος Σ.: Το έχει αγκαλιάσει πολύ περισσότερο απ’ ό,τι περίμενα. Είχαμε πάρα πολύ σημαντικά προβλήματα, στην αρχή, κυρίως με τον ήχο μας, όμως, ήταν πολλά τα άτομα που μας υποστήριξαν ακόμα κι έτσι. Και εξακολουθούν μέχρι και τώρα, που έχουμε λύσει τα περισσότερα τεχνικά προβλήματα μας και πάνω απ’ όλα αυτό με τον ήχο. Όταν είδα ότι μετά από κάποιους μήνες από την έναρξη του καναλιού είχαμε 5.000 ώρες προβολών σύνολο, δεν μπορούσα να το πιστέψω. Επίσης, εφόσον δεν πληρωνόμαστε από αυτό, το «Μπράβο» του κόσμου, μαζί με την όρεξη μας για το παιχνίδι, είναι τα  μόνα πράγματα που μας δίνουν δύναμη.

Δημήτρης Κ.: Εκτός από το CoS, τρέχετε κι άλλα μικρότερα project-short stories με διαφορετικούς DMs και αισθητική. Προσωπικά, μου θυμίζει και μια προσπάθεια τύπου “Geek & Sundry”, όπου φιλοξενείται και το “Critical Role” με τον Matt Mercer και την παρέα του. Έχεις στο νου σου μια τέτοια προσέγγιση στην ελληνική γλώσσα;

Γιώργος Σ.: Όπως είπα και διακριτικά πάνω, δεν βλέπω “Critical Role”. Οπότε, δεν είμαι σε θέση να σου πω αν κάνουμε το ίδιο σαν στρατηγική. Η δική μας προσέγγιση είναι ότι κάνουμε διαφορετικά project, ώστε να μπορεί ακόμα και το κοινό που δεν γνωρίζει από TTRPG να έχει επιλογή στο κανάλι να παρακολουθήσει κάτι το οποίο θα τον μυήσει, χωρίς να τον τρομάξει!

Δημήτρης Κ.: Το αγαπημένο σας project ποιο είναι;

Γιώργος Σ.: Timorville! To έπαιξα, off καμερα, με την παρεα μου και περασαμε τελεια. Δεν παίζουμε D&D σύστημα. Οπότε, μπορουσα να το κανω πιο κινηματογραφικο. Ειναι homebrew, οπότε το αγαπαω λιγο παραπανω. Η ανταπόκριση του κόσμου, για κάτι μη D&D, με δικο μας σύστημα, ήταν τρομερή.

Η αχτύπητη ομάδα του ADD

Δημήτρης Κ.: Τα όνειρα σας για το μέλλον;

Γιώργος Σ.: Φανταζόμαστε ένα AAD με 10.000.000.000.000 subs και views. Σε ποιο ρεαλιστικό επίπεδο, θα θέλαμε, όντως, να μεγαλώσουμε αρκετά, καθώς αυτό θα σημαίνει αυτόματα ότι πετυχαίνουμε τον στόχο μας.

Δημήτρης Κ.: Ποιο θα είναι το επόμενο μεγάλο campaign που θα τρέξετε;

Γιώργος Σ.: Spoiler alert! Θα είναι 99% δικός μου custom κόσμος. Σύστημα D&D 5e. Δεν θέλω να πω πολλά, γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται, άλλα έχω, ήδη, γράψει κάποια πράγματα και τέσταρα με την παρέα μου και κάποια σεσιονάκια, που κύλησαν όμορφα!

Δημήτρης Κ.: Πλησιάζει και η πρώτη δια ζώσης μεγάλη εκδήλωση σας. Πες μας περισσότερα για την εκδήλωση αυτή. 

Γιώργος Σ.:  Δώρα, καφές, Sessions, Giveaway, ανταλλαγή απόψεων, γνωριμία με το κοινό και feedback για το κανάλι. Όλα αυτά όχι online, αυτή τη φορά, αλλά δια ζώσης! Τα ‘πα με μια ανάσα.

Δημήτρης Κ.: Τα τελευταία λόγια είναι δικά σου. Μπορείς να κλείσεις όπως θέλεις.

Γιώργος Σ.: Πρώτον, ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη. Δεύτερον, θέλω να πω πως υπάρχουν πολλές αντίστοιχες αξιόλογες προσπάθειες στην Ελλάδα σε διάφορα επίπεδα (YouTube, Twitch, Discord, events) και θα πρέπει να τα αγκαλιάσουμε όλες <3. 

 

Αυτός ήταν, λοιπόν, ο Γιώργος Σκουλικαρίτης και το RPG project. Προσωπικά, έχω κάτσει πολλές φορές στον καναπέ απολαμβάνοντας επεισόδια του “All Against Darkness”. Δεν το μετανιώνω ποτέ. Ανοίξτε το YouTube και δώστε τους μια ευκαιρία. Το αξίζουν! Κλείνοντας, να θυμίσουμε την επερχόμενη, δια ζώσης, εκδήλωση του “All Against Darkness” RPG project την 1/4, στις 12:30, στο House of Games (Αιγάλεω). Και επειδή μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις,   βουαλά!

Η πρώτη δια ζώσης εκδήλωση πλησιάζει

Εμείς τα λέμε τον επόμενο μήνα με ακόμα περισσότερες συνεντεύξεις και ιστορίες! Δημήτρης over and out!

Τα Social Media του “All Against Darkness”: Instagram FacebookDiscordΤικ ΤοκYouTube

Δημήτρης Κολοβός
Δημήτρης Κολοβός
Ελεύθερο μέλος │ Αρχισυντάκτης

jdimikolovos@gmail.com

Ο Δημήτρης, Δημούτρης ή κύριος Μιμήτρης Κολοβός είναι ένα goblin ανέκαθεν παλαβό με τα RPGs. Ξεκίνησε να παίζει 5άρα στις σπηλιές φίλων του, αλλά θέλει να παίξει και να μάθει τα πάντα γύρω από το αγαπημένο του είδος παιχνιδιών. Στην υπόλοιπη ζωή του προσπαθεί να διαβάσει σοφά βιβλία αλλά δεν τα καταφέρνει πάντα γιατί δεν ξέρει να διαβάζει καλά. Όνειρο του είναι κάποια στιγμή να ζήσει σε μία χομπιτότρυπα, ίσως αυτή του Μπίλμπο. Είναι σχετικά έξυπνος για goblin (8 intelligence?) και ασχολείται με τη γλωσσολογία και τις γλώσσες του Faerûn. Υποστηρίζει πως είναι υποψήφιος διδάκτορας σε κάποιο πανεπιστήμιο που λέγεται Δημοκρίτειο στη Θράκη, αλλά κανείς δεν ξέρει τέτοιο πανεπιστήμιο, ούτε τέτοια περιοχή που να ονομάζεται έτσι. Υποστηρίζει πως βρίσκεται κοντά στη Halruaa αλλά ελάχιστοι έχουν ταξιδέψει εκεί, πόσο μάλλον Goblins.