Λογαριασμός Μέλους

Back to Top

Πως & Γιατί Να Φτιάξεις Ένα Goblin Χαρακτήρα

Αν για κάποιο λόγο έτυχε να ξεφυλλίσεις το Volo’s Guide To Monsters, θα είδες πως το βιβλίο δίνει 13 συμπληρωματικές Φυλές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να φτιάξεις έναν χαρακτήρα και να εξερευνήσεις τον κόσμο. Μέσα στις σελίδες του βιβλίου, σε περίοπτη θέση, είναι η εκκεντρική Φυλή των Goblins!

Πρόκειται για μια Φυλή αρκετά παρεξηγημένη (κρίνοντας από τον κύριο Goblin μας). Μια φυλή μικροκαμωμένη, φιλική, παιχνιδιάρικη και κυρίως χαριτωμένη (σαν τα τσιουάουα τολμώ να πω). Τέλος πάντων, όχι πάντα, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις κάποιο goblin θα πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις.

Λόγοι για τους οποίους πρέπει μια στιγμή στην D&D καριέρα σου να εξερευνήσεις τον κόσμο μέσα από τα μάτια ενός Goblin:

  • Γιατί για αρχή επειδή τα Goblins είναι γαμάτα! Είναι μικρά κακιασμένα και χαιρέκακα πλασματάκια τα οποία βέβαια σε μεγάλο αριθμό είναι αρκετά επικίνδυνα.
  • Θα είσαι ένας και μοναδικός στο πάρτι και κατά πάσα πιθανότητα δε θα συναντήσετε Goblin με τα δικά σου χαρίσματα! Σκέψου ότι τα περισσότερα Goblins στερούνται Ability Scores όπως Intelligence, Wisdom και Charisma, κάνε τη διαφορά και φτιάξε έναν πανέξυπνο (ή έστω λίγο πάνω του μετρίου) χαρακτήρα που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από κάθε ήρωα σε αυτόν τον κόσμο.
  • Επίσης, από στρατηγικής απόψεως, θα είσαι ο μόνος που μπορεί να πλησιάσει πλάσματα που θεωρούνται θαμώνες του υποκόσμου (ή Underdark), τέτοια όπως Goblins (προφανώς), Duergars, Drows, Kobolds κτλ, χωρίς να είσαι αυτόματα ξένος και επικίνδυνος προς αυτούς όπως για παράδειγμα ένα ξωτικό που σχεδόν φωσφορίζει σε τυχούσα επίσκεψη του σε αυτόν τον υπόγειο κόσμο.
  • Οι φωνές ρε φίλε! Σκέψου τι Role Play σηκώνει ένας τέτοιος χαρακτήρας!

Για αρχή, κλασικά, όπως και στη δημιουργία κάθε χαρακτήρα, πρέπει να σκεφτείς από πού προέρχεται ο ήρωας σου και τι τον οδήγησε να πάρει το μονοπάτι της περιπέτειας μέχρι να καταλήξεις συγκεκριμένα στην κλάση και στο background του χαρακτήρα σου.

Goblin Traits

Εφόσον έκανες τη σοφή κίνηση να παίξεις με ένα Goblin, αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της φυλής σου:

  • Ability Score Increase. Το Dexterity score σου αυξάνεται κατά 2, ενώ το Constitution score σου κατά 1.
  • Age. Τα Goblins ενηλικιώνονται στην ηλικία των 8 και συνήθως ζουν μέχρι τα 60.
  • Alignment. Τα Goblins συνήθως είναι ο ορισμός του Neutral Evil, καθώς ενδιαφέρονται μόνο για τις δικές τους ανάγκες. Κάποια από αυτά υπάρχει περίπτωση να είναι Good ή Neutral, αλλα είναι εξαιρέσεις.
  • Size. Το μέγεθος τους κυμαίνεται από 3 έως 4 feet σε ύψος και ζυγίζουν 40 με 50 pounds. Το επίσημο μέγεθος σου είναι Small.
  • Speed. Η βασική ταχύτητα που κινείσαι είναι 30 feet.
  • Darkvision. Μπορείς να δεις σε χαμηλό φωτισμό έως και 60 feet σαν να ήταν έντονος φωτισμός και σε απόλυτο σκοτάδι σα να ήταν χαμηλός φωτισμός. Δεν μπορείς να αναγνωρίσεις χρώματα στο σκοτάδι παρά μόνο αποχρώσεις του γκρι.
  • Fury of the Small. Όταν καταφέρνεις να χτυπήσεις με φυσική επίθεση ή ξόρκι κάποιο πλάσμα που είναι μεγαλύτερο από το μέγεθος σου, καταφέρνεις να κάνεις ένα extra damage το οποίο ισούται με το level σου. Άπαξ και χρησιμοποιήσεις αυτήν την ικανότητα, δεν μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις ξανά έως ότου ξεκουραστείς με ένα short ή long rest.
  • Nimble Escape. Μπορείς να απεμπλακείς (Disengage) κατά τη διάρκεια μιας μάχης ή να κρυφτείς (Hide) σας bonus action σε κάθε γύρο σου.
  • Languages. Μπορείς να μιλήσεις, να διαβάσεις και να γράψεις την Κοινή γλώσσα (Common) και τη γλώσσα των Goblins.

Όσον αφορά στις κλάσεις, υπάρχουν οι συνήθεις ύποπτοι για πονηρά και πιο σκοτεινά πλάσματα. Πρέπει να σκεφτείς για αρχή εάν ο ήρωας σου θα ακολουθήσει αυτό που λέμε κάλεσμα της φύσης ή θα επιλέξει να ασχοληθεί με κάτι που είναι κόντρα στα στερεότυπα!

Για παράδειγμα, το να γίνει Rogue και να εκμεταλλευτεί το μικρό του μέγεθος ώστε να κλέβει από τσέπες περαστικών ή να αιφνιδιάζει τους εχθρούς του πισώπλατα μέχρι αυτοί να κείτονται νεκροί στο πάτωμα, μοιάζει μια λογική επιλογή. Από τεχνικής απόψεως, βέβαια, η κλάση έχει ήδη χαρακτηριστικά (cunning action) που του επιτρέπουν να ελίσσεται στη μάχη σχεδόν με τα ίδια πλεονεκτήματα που του δίνει η φυλή του (nimble escape).

Η δεύτερη προφανής επιλογή είναι Fighter ή Barbarian καθώς σαν φυλή ζουν νομαδικά με ελάχιστους καλούς τρόπους όπου η βία έχει τον πρώτο λόγο στην καθημερινή τους ζωή. Φυσικά ταλέντα στα κλωτσίδια, που λέμε, σίγουρα θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τις ικανότητες της φυλής στη μάχη (Fury of the SmallNimble Escape), αν και συνήθως οι συγκεκριμένες φυλές χρησιμοποιούν το bonus action για έξτρα μπουνίδια! Το κακό είναι ότι το μικρό τους μέγεθος δεν τους αφήνει να κουβαλάνε τσεκούρια, σπαθιά και ρόπαλα ίσα με το μπόι τους (που συνήθως θα δεις έναν βάρβαρο να κουβαλάει).Φυσικά μη σας παραπλανήσει αυτό και νομίζετε ότι δεν μπορούν να γίνουν φοβερά επικίνδυνα με αυτές τις κλάσεις!

Σαν Ranger ή Druid από την άλλη, το να ζει ένα Goblin μέσα στη φύση και να είναι αναπόσπαστο μέρος της παλεύοντας για αυτήν και πάλι δε μοιάζει κόντρα ρόλος! Ακόμα, σκέψου πόσο γαμάτο θα ήταν σαν companion το Goblin να έχει έναν αρουραίο, μια νυχτερίδα ή έναν medium μεγέθους λύκο τον οποίο θα ιππεύει αγέρωχα σαν Ροχίριμ!

Προσωπικά, λόγω της καταχθόνιας γενιάς των Goblins, η επιλογή του Warlock ίσως είναι η πρώτη σκέψη κάποιου (όπως οι περισσότεροι επιλέγουν όταν θέλουν να παίξουν Tiefling ή Drow για τον ίδιο λόγο). Το ενδεχόμενο να θέλεις να συνάψεις μια συμφωνία με κάποιον ανώτερο Demon ή Devil ώστε να γίνεις ισχυρότερος από τους εχθρούς σου και να τους κατατροπώσεις σε μια νύχτα, χωρίς να χρειαστεί να κοπιάσεις γι αυτό, είναι κάτι που ταιριάζει στα περισσότερα Goblins. Αν ο προστάτης-θεός σου σου χαρίσει το “Pact of the Blade”  θα μπορείς να εμφανίζεις ένα μαγικό όπλο στο άδειο χέρι σου που θα σφάζει ό,τι σε πλησιάζει, ενώ με το “Eldritch Blast” θα τηγανίσεις όποιον πάει να το βάλει στα πόδια!

Πάμε τώρα στους κόντρα ρόλους που κατά τη γνώμη μου έχουν υπερβολικά πολύ ενδιαφέρουσες επιλογές! Θυμήσου ότι τα Goblins εξ’ ορισμού θεωρούνται μικρά κακόκαρδα πλάσματα, τεμπέλικα, ανυπάκουα, πολύ εγωιστικά, με κυρίως μέλημα την καλοπέρασή τους εις βάρος των υπολοίπων. Ακόμα, είναι πολύ κακοί υπηρέτες, γείτονες, εργάτες και φρουροί! (Τουλάχιστον αυτά λένε οι κακές οι γλώσσες γι’ αυτά!)

Σκέψου τώρα τον λόγο που θα μπορούσε ο ήρωας σου να είναι Monk, ένας ερημίτης μοναχός που αφιέρωσε τη ζωή του στην προστασία των αδύναμων και γαλουχήθηκε με εγκράτεια και πειθαρχία. Έναν Monk που δε θα τον ενδιαφέρουν ο χρυσός, το καλό φαγητό ή τα όπλα που έφτιαξαν με περίσσια τέχνη ξακουστοί Νάνοι οπλουργοί, αλλά προτιμάει τις γυμνές γροθιές!

Ο λόγος που το Goblin σου θέλει να γίνει Paladin, ο ιερός πολεμιστής του κόσμου, πιστός υπηρέτης του θεού του και προστάτης όσων κινδυνεύουν από τις κακουχίες και τους πονηρούς του κόσμου, ίσως είναι ότι θέλει ο ίδιος να απαλλαχθεί από τις αμαρτίες του παρελθόντος και να αποκαταστήσει το όνομα της φυλής του. Το γεγονός ότι τα Goblins είναι μικροκαμωμένα συν ότι οι Paladin μοιάζουν με tank, θα έλεγα ότι τους κάνει κάτι σαν lego. Ακίνδυνα με την πρώτη ματιά, μέχρι να πατήσεις ξυπόλυτος πάνω τους και “να κατεβάζεις αγίους με torrent”.

Μια ενδιαφέρουσα επιλογή για ένα πλάσμα που ο περισσότερος κόσμος όταν το βλέπει θέλει να το πατήσει κάτω σαν κατσαρίδα, είναι να έχει το ταλέντο όταν ανεβαίνει στη σκηνή να τραγουδήσει, να χορέψει ή απλά να μιλήσει, να καταφέρει το κοινό του να κρέμεται από τα χείλη του και να ταυτιστεί με ό,τι μήνυμα θελήσει να του περάσει. Οι Bards, άλλωστε, βασίζονται στο Charisma τους!

Σαν Sorcerer ο ήρωας σου θα μπορούσε εκ γενετής να ήρθε στον κόσμο με την ευχή της μαγείας. Με άνεση εκτοξεύει ξόρκια και κατάρες στους εχθρούς του και δεδομένου ότι έχει bonus στο Dexterity και το Nimble escape της φυλής του τον κάνει να ξεγλιστρά σαν χέλι! Ενδιαφέρον έχει πως στη γλώσσα των Goblins η μαγεία λέγεται “Booyahg” ενώ ένας ισχυρός Goblin Sorcerer wild-magic λέγεται “Booyahg Booyahg Booyahg

Τα Goblins σίγουρα δεν είναι τα πρώτα πλάσματα που σκέφτεται κάποιος όταν αναλογίζεται κάποιον που είναι υπομονετικός, εργατικός, φιλομαθής και η μούρη του είναι μόνιμα χωμένη μέσα στα βιβλία. Η μαγεία του Wizard είναι κάτι που έρχεται με κόπο, όμως το γεγονός ότι ο χαρακτήρας σου βασίζεται στο Intelligence, είναι βέβαιο πως θα γίνει απουσιολόγος στο πάρτι!

Ό,τι και να επιλέξεις σε σχέση με την καριέρα και την προϊστορία του Goblin χαρακτήρα σου, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ζήσεις αξέχαστες στιγμές. Άλλωστε, οι περισσότεροι κανόνες στο D&D μπορούν να εφαρμοστούν σε παραλλαγές ώστε το τραπέζι να περάσει καλά! Με άλλα λόγια, φαντασία να υπάρχει αγαπητοί adventures!

 

Αν έχετε δοκιμάσει να παίξετε πείτε μας την εμπειρία σας με ένα σχόλιο!  

Γεώργιος Ε. Αβραμίδης
Γεώργιος Ε. Αβραμίδης
Τακτικό μέλος │ Πρόεδρος Δ.Σ. │ Αρχισυντάκτης

georgeavramidis21@gmail.com

Κατά κόσμον Γεώργιος Ε Αβραμίδης συνήθιζε να γυρνάει στο μαθηματικό τμήμα του Ηρακλείου Κρήτης, με άσπρη ρόμπα και μια γάτα στο χέρι, που Νεοκλίδες φοιτητές του φιλούσαν ευλαβικά το χέρι. Τα καλοκαίρια στήνει αντίσκηνο σε παραλίες (από αφραγκία) από άποψη με το σκύλο του. Από χόμπι έχει πολλά, όπως το να αφήνει γυαλιστερούς κροτάφους, τη λογοτεχνία του φανταστικού, κόμιξ, D&D και πολλά άλλα που σιγά σιγά ξανά ράβουν τον παρθενικό υμένα του. Όταν δε σερβίρει υπέροχη, περσινή, ζεστή μπύρα στην ταβέρνα, ελέγχει θεωρίες συνωμοσίας για το που μπορεί να εμφανιστεί ο Doctor Who για free ride και γιατί απορρίφθηκε η επίσημη αίτηση για Erasmus που έκανε στο Χογκουαρτς. Όταν μεγαλώσει θέλει να γίνει κανονικός ταβερνιάρης και να σταματήσει να γράφει στο τρίτο πρόσωπο για τον εαυτό του, Gollum! Gollum!