Λογαριασμός Μέλους

Back to Top

Vampire The Requiem 2nd Edition: Εισαγωγή σε ένα παιχνίδι ρόλων για τους καταραμένους Άρχοντες της Νύχτας

“None of us really changes over time; we only become more fully what we are.” – Anne Rice

Πριν λίγο καιρό η ταβέρνα δεν έκλεισε τις πόρτες κατά την διάρκεια της νύχτας όπως συνηθίζει. Αυτό καθώς ήρθαν φίλοι από μακριά, χλωμοί φίλοι που αντιπαθούν το φως της ημέρας, με σκοπό μας παρασύρουν σε ένα ταξίδι, παρουσιάζοντας μας τον τρόπο ζωής τους. Η ταβέρνα γέμισε με πλάσματα κάθε λογής γεμάτα περιέργεια. Σήμερα, σε συνέχεια εκείνης της βραδιάς θα δώσουμε μια γεύση σε όσους δεν ήταν ανάμεσα στις σκιές μαζί μας.

To “Vampire the Requiem” 2nd Edition έχει διανύσει μια αρκετά μεγάλη πορεία για να φτάσει εδώ που βρίσκεται σήμερα. Αποτελεί συνέχεια και ώριμο τέκνο του “Vampire the Masquerade” (VtM) που δημιουργήθηκε το 1991 από την γνωστή πια σε όλους μας White Wolf, η οποία ίδρυσε μια νέα «σχολή» παιχνιδιών ρόλων, μεγαλώνοντας έκτοτε πολλές γενιές RPGάδων, ένας εκ τον οποίων είμαι και εγώ άλλωστε. To 2004 η μαμά White Wolf, δημοσιεύει την πρώτη έκδοση του “Vampire the Requiem όπου παρά το γεγονός ότι περιέχει αρκετά στοιχεία του VtM που προηγήθηκε (όπως clans, disciplines κλπ), δεν αποτελεί συνέχεια του αλλά ένα εξ’ ολοκλήρου νέο, ξεχωριστό Setting.

Το “Vampire the Requiem” 2nd Edition κυκλοφόρησε αρχικά το 2013, σε συνεργασία με την WW & Onyx Path, με τίτλο “Blood and Smoke: The Strix Chronicle” ενώ αργότερα έγινε rebranded.  Περίπου δύο χρόνια αργότερα το “World of Darkness”, το οικοσύστημα δηλαδή που φιλοξενεί αρκετά settings της White Wolf, γίνεται rebranded σε “Chronicles of Darkness” και περνά  εξ’ ολοκλήρου στα χέρια της Onyx Path όπου και παραμένει μέχρι και σήμερα.

Τι είναι το Chronicles of Darkness

Η ιδιαιτερότητα που έκανε το Chronicles of Darkness (CoD) τόσο επιτυχημένο και δημοφιλές (εκτός από το  d10 σύστημα), είναι ότι κατάφερε να παντρέψει το φανταστικό με το πραγματικό, να αποδώσει μια μοναδική εμπειρία και αίσθηση ζωντάνιας στο RPG. Δεν είναι ένας φανταστικός κόσμος/πλανήτης όπως η Μέση Γη, τα Forgotten Realms κλπ αλλά ένας κόσμος σαν τον δικό μας αλλά πιο σκοτεινός και με περισσότερα μυστικά να τον περιβάλλουν.

Ο δεύτερος παγκόσμιος τέλειωσε, οι δίδυμοι πύργοι έπεσαν και ο Λεβέντης μπήκε στη βουλή (ναι τόσο σκοτεινός κόσμος). Όλα αυτά τα γεγονότα που βιώσαμε στον πραγματικό κόσμο έχουν συμβεί και στο CoD, απλά στον δεύτερο υπάρχουν πλάσματα κρυμμένα από τα μάτια των θνητών, που συνέβαλαν ή δημιούργησαν αρκετά από αυτά τα περιστατικά. Τα τέρατα είναι αληθινά και περπατούν ανάμεσα στους ανθρώπους, εκείνοι απλά δεν το γνωρίζουν. Εκείνοι… οι άνθρωποι -οι καθημερινοί άνθρωποι- είναι καταβεβλημένοι από τη μισανθρωπιά που επικρατεί γύρω τους, τη μιζέρια, την απάθεια του συνανθρώπου τους.

Τι είναι το Vampire the Requiem

Στο εν λόγω setting ο παίκτης καλείται να υποδυθεί ακριβώς αυτό, έναν Vampire ή Βρικόλακα όπως τους ξέρουμε στις λαικές δοξασίες! Δεν είσαι ο ήρωας της ιστορίας, δεν είσαι αυτός που πάει κόντρα στη νόρμα της απάθειας και της μισανθρωπίας, δεν είσαι αυτός που παλεύει με τους συντρόφους του να σώσει τον κόσμο από το κακό.

Για την ακρίβεια… τις νύχτες αυτές, στον κόσμο αυτό, δεν είσαι καν… άνθρωπος. Είσαι το τέρας στο σοκάκι. Ο αστικός θρύλος που δεν πέθανε κατά την διάρκεια των σκοτεινών χρόνων της ανθρωπότητας.  Είσαι ένα πλάσμα της νύχτας σε αυτό το χρονικό.

Σε αυτό το παιχνίδι είστε βρυκόλακες, αθάνατοι κυνηγοί ανάμεσα σε έρμαια πρόβατα μιας καθημερινότητας που οι ίδιοι κινείτε και συντηρείτε. Τρέφεστε με αίμα, το πιο νόστιμο και πολύτιμο πράγμα πάνω σε αυτό τον πλανήτη, η πεμπτουσία που σας κρατά στην «ζωή» και σας χαρίζει μοναδικές δυνάμεις που σας κάνει να μοιάζετε με Θεούς ανάμεσα σε κοινούς θνητούς.

Η δύναμη και η αιώνια ζωή δεν έρχεται όμως ποτέ χωρίς το ανάλογο τίμημα… Ο ήλιος και η φωτιά καίνε τη σάρκα του βρυκόλακα και αποτελούν θανάσιμο κίνδυνο. Οι Βρυκόλακες είναι πλάσματα της νύχτας, όχι από επιλογή, όχι επειδή βολεύει ή φαίνεται πιο εξεζητημένο, αλλά επειδή είναι καταραμένοι.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός βρυκόλακα όμως δεν είναι εμφανές, κρύβεται μέσα του, γρατζουνάει την ψυχή του και παίρνει τα ηνία όποτε χρειαστεί, αυτό είναι γνωστό ως «το κτήνος» (γνωστό και ως “Beast” στα βιβλία). Το κτήνος είναι η ζωώδης φύση του βρυκόλακα, αυτή που παλεύει να απελευθερωθεί και να εγκαταλείψει την ανθρώπινη συνείδηση που ήταν κάποτε, είναι αυτό που κάνει το “Vampire The Requiem”  ένα εμβληματικό γοτθικό παιχνίδι ρόλων τρόμου & εσωτερικής σύγκρουσης.

Τα Clans

Τα clans είναι οι φατρίες του αίματος, οι οικογένειες της ομόαιμης κοινωνίας. Ομάδες Βρυκολάκων που μοιράζονται το ίδιο αίμα, κατάγονται από τις ίδιες μακρινές ρίζες, μοιράζονται κοινές δυνάμεις και αδυναμίες. Tα clans είναι πέντε στον αριθμό, με μοναδικό τρόπο παιξίματος, ιδιεταιρότητες, δυνάμεις, αδυναμίες και χωρίζονται στα παρακάτω:

Daeva

Οι Daeva ειναι κοινωνικοί, παθιασμένοι και ελκυστικοί. Θα είναι πάντα το επίκεντρο της συζήτησης και αν δεν είναι, θα το κάνουν να συμβεί. Ελέγχουν τα θέλω των υπολοίπων και αναζητούν με πάθος αυτά που θέλουν οι ίδιοι. Οτιδήποτε και αν είναι αυτό θα γίνει με ένταση, πάθος και συνήθως κοινωνικά, με πειθώ.

Το πάθος τους δυστυχώς είναι και η Κατάρα τους, μιας και για τους Daeva, οι θνητοί δεν είναι απλά φαγητό αλλά η εμμονή τους.  Θέλουν να είναι κοντά σε αυτούς για να νιώθουν και ίδιοι τη θέρμη της ζωής. Δυστυχώς αν πιουν αίμα δεύτερη φορά από κάποιον, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η εμμονή τους να φτάσει πέραν του συνηθισμένου…

Gangrel

Οι Gangrel θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι το πιο ζωώδες clan του VtR. Ενώ όλοι οι υπόλοιποι φοβούνται το Κτήνος μέσα τους, ή προσπαθούν να το τιθασεύσουν, οι Gangrel το αγκαλιάζουν πλήρως, ξέρουν πως δεν μπορούν να το σταματήσουν και δεν θέλουν κιόλας. Έχουν ως συμμάχους τα άγρια ζώα και αν θελήσουν μπορούν να πάρουν την μορφή τους.  Η ιδιαίτερη δύναμη τους είναι το Protean, μια δύναμη που μπορεί να φυτρώσει νύχια από ζώα στα χέρια τους, μέχρι και να μετατρέψει ολόκληρο το σώμα τους σε καπνό.

Όπως είναι λογικό αυτή η κατάσταση τους απομακρύνει από την έννοια του εαυτού και το Κτήνος κυριαρχεί όλο και πιο συχνά κάνοντας τους επιρρεπείς στο να οργιστούν με μανία (γνωστό και ως “frenzy” στα βιβλία). Αυτή είναι και η Κατάρα τους, η Feral Curse.

Mehket

Οι Σκιές όπως είναι επίσης γνωστοί, είναι οι κάτοχοι της απόλυτης γνώσης. Με την δύναμη της ενόρασης, το Auspex που διαθέτουν, μπορούν να ξέρουν τα πάντα που έχει κάποιος στο κεφάλι του ή τι έχει συμβεί σε έναν χώρο ή σε ένα αντικείμενο. Κοινώς τα πάντα!

Οι Mekhet είναι συνήθως ήσυχοι και μεθοδικοί παρατηρώντας και μαθαίνοντας τα πάντα. Κανένα μυστικό δεν είναι απολύτως προστατευμένο από έναν Mekhet. Κρύβονται στις σκιές και καραδοκούν. Θα μπορούσε να είναι εκείνη η αίσθηση που είχες μικρός πως κάποιος είναι στο δωμάτιο σου αλλά δεν ήταν. Ε, τελικά ήταν…

Ένας Mekhet γνωρίζει τον εαυτό του μέσα από το πως σκέφτονται οι άλλοι για αυτόν.  Όλη αυτή η εξαναγκασμένη γνώση αλλά και η εσωτερική μάχη για κατανόηση  της, ποτίζει το αίμα του και οι βαμπιρικές κατάρες (banes) εμφανίζονται συντομότερα από ότι στα άλλα clans. Αυτή είναι και η Ζοφερή Κατάρα των Mekhet.

Nosferatu

Ενώ όλοι οι βρικόλακες είναι τρομακτικοί, οι Nosferatu είναι εκείνοι που ελέγχουν τον φόβο. Μπορούν να μάθουν τον πιο κρυφό φόβο σου και να τον μετατρέψουν σε όπλο εναντίον σου. Αν μπορούσαμε να περιγράφουμε τους Νοσφεράτου, θα λέγαμε πως είναι εκείνος ο παράξενος τύπος μπροστά στην ουρά του ταμείου στο περίπτερο που κάτι έχει… Δεν ξέρεις τι ακριβώς, αλλά κάτι δεν πάει καλά με αυτόν. Ο περίγυρος αισθάνεται άβολα και ενόχλημενα κοντά τους.

Ο φόβος όμως έχει και το τίμημα του, μιας και η Κατάρα τους, η Lonely Curse, είναι πως οι άνθρωποι τους φοβούνται παραπάνω απ΄ότι τους αγαπούν. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την δυσκολία στην επικοινωνία με την θνητή κοινωνία σχεδόν για κάθε Νοσφεράτου.

Ventrue

Τέλος έχουμε τους Ventrue, τους Αρχοντες. Οι Ventrue είναι τύραννοι, μα περισσότερο είναι νικητές, είναι οι καλύτεροι και το ξέρουν, δε ρωτούν, παίρνουν. Οι Ventrue ξέρουν πως με κάθε τρόπο θα έχουν δίκιο και θα γίνει το δικό τους θέλημα λόγω της δύναμης τους, της Επιβολής ή αλλιώς Dominate. Κάνεις δεν μπορει παραβεί μια εντολή εντός Ventrue. Καμία ανάμνηση σου δεν μπορεί να μείνει ίδια αν το θελήσει ένας Ventrue.

Η Κατάρα των Αρχόντων είναι πως λόγω του ότι κανείς δεν μπορεί να τους πει όχι, γίνονται απαθείς με τους ανθρώπους και σιγά σιγά αποστασιοποιούνται από τον θνητό κόσμο και οτιδήποτε κρατάει το Κτήνος μέσα τους σε ηρεμία. Την ενασχόληση δηλαδη με αυτό που τους κρατάει σε επαφή με το θνητό κόσμο..

Τα Covenants

Ας μιλήσουμε τώρα για τα Covenants ή αλλιώς Συντεχνίες – Συνορκίες. Η κοινωνία των ομόαιμων άγεται και φέρεται από την ύπαρξη τους.  Οι συντεχνίες είναι ομάδες ομόαιμων που μοιράζονται κοινές αντιλήψεις ή σκοπούς, έχουν δομές, ιεραρχία και τίτλους.

Invictus

Οι Invictus ή αλλιώς Πρώτος Οίκος, Συνωμοσία ή Ιδρυτές, βρίσκονται παραδοσιακά στην διακυβέρνηση των βαμπιρικών πόλεων. Για τους Invictus η δύναμη είναι το Α και το Ω. Εσωτερικά, τηρείται απόλυτη ιεραρχία με τους ανώτερους να επιβάλλονται στους κατώτερους τους. Ένας Ανίκητος είναι από τη φύση του άπληστος. Αυτή η απληστία δημιουργεί την οξύμωρη συνθήκη εντός του Covenant όπου οι κατώτεροι φθονούν τους ανώτερους και οι ανώτεροι φοβούνται τους κατώτερους για πιθανή προδοσία. Επίσης είναι λάτρεις των παραδόσεων και σκληροί με τους παραβάτες τους.

Carthians

Το αντίπαλο δέος στην συντηρητική & φεουδαρχική πολιτική των Ινβικτους είναι οι Carthians. Το Κάρθιο Κίνημα γνωστό και ως σκέτο κίνημα, οι πυρπολητές, η Επανάσταση! Είναι η αντίσταση στις παρελθοντικές πολιτικές των συντηρητικών. Ουσιαστικά μάχονται για την ισότητα μεταξύ των βρυκολάκων και την εξίσωση του χάσματος της ηλικίας μεταξύ τους. Για να είναι κάποιο Vampire στο Καρθιο Κίνημα σίγουρα σαν θνητός ήταν πολίτικα ενεργός ή είχε πολιτική σκέψη με τάσεις υπέρ της αλλαγής και της καινοτομίας. Στον αντίποδα όμως στους Carthians θα βρεις και τους κοινούς μπαχαλάκηδες που αρέσκονται να δρουν αφοριστικά και βίαια.

Lancea Sanctum

Η Lancea en Sanctum ή αλλιώς Δεύτερος Οίκος, Καθαγιασμένοι και Αιώνιος Ναός είναι η εκκλησία των Ομόαιμων. Λατρεύουν τον Προφήτη Λογγίνο πού πέρασε την λόγχη στα πλευρά του Ιησού με αποτέλεσμα να αλλάξει χωρίς να τον δαγκώσει κάποιος. Έχουν αποδεχτεί πως υπάρχει κόλαση και την τρέμουν. Στα μάτια τους είναι Καθαγιασμένοι και έχουν ιερή αποστολή. Μια αποστολή που είναι επιλογή του Θεού που έχει ένα σχέδιο για όλους μας. Η αποστολή τους δεν είναι άλλη από την ανακάλυψη των αγίων ανθρώπων και την τιμωρία των αμαρτωλων.

Circle of Crone

O Κύκλος της Γραίας είναι ένα βαθιά μυστικιστικό covenant με έντονη πίστη στην εσωτερική δύναμη. Ενώ τα περισσότερα Covenants κρύβουν την φύση τους πίσω από την πολιτική σκακιέρα και την εσωτερική πάλη, οι Ιέρειες διαφωνούν με αυτό. Θεωρούν τους εαυτούς τους κομμάτι της φύσης και το αποδέχονται με χαρά. Θεωρούν πως ο ισχυρότερος πρέπει να νικάει γιατί έτσι λειτουργεί η φύση. Αρέσκονται συχνά να δείχνουν την άγρια φύση τους και το πόσο τέρατα είναι.

Πίσω από κάθε αναφορά σε μάγισσες η αποκρυφιστική σέκτα θα βρεις τους Circle. Στις τάξεις τους εκτός από παγανιστές με άγρια λογική θα βρεις και μελετητές του αποκρυφισμού και αρχηγούς αιρέσεων που λατρεύουν τους παλιούς Θεούς και τρόπους. Οι ανθρωποθυσίες στο όνομα της είναι κάτι σύνηθες στα μέλη του Κύκλου.

Ordo Dracul

To Τάγμα του Δράκου ή αλλιώς Αψηφιστές, παιρνουν το προσωνύμιο τους ως απόγονοι του ίδιου του Δράκουλα του γνωστού Vlad Tepes του παλουκωτή. Όπως λέει ο μύθος, ο Δράκουλας, όταν τελικά έπεσε κατά την τρίτη βασιλεία του, καταράστηκε τους δολοφόνους του και τον ίδιο τον Θεό. Λέγεται πως ο Θεός τον άκουσε και τον καταράστηκε με τη σειρά του κάνοντας τον, τον πρώτο βρικόλακας χωρίς γεννήτορα. Όπως εκείνος είχε αψηφίσει τον Θεό, έτσι κάνουν και εκείνοι μέχρι σήμερα μαθαίνοντας στα νέα μέλη τους, πως ναι μεν είναι δημιουργήματα του Θεού, αλλά ενός κακού και τρελού Θεού που πρέπει να πέσει από τον θρόνο του.

Επικεντρώνονται στην μελέτη και ανακάλυψη μυστικών κάθε λογής, με σκοπό την εξέλιξη της βαμπιρικής φύσεως και την τελειοποίηση της. Θεωρούν πως στον θρόνο του Θεού θα πρέπει να κάθεται ένα ανώτερο ον από τους θνητούς ή τους βρικόλακες και αυτο το ον οφείλουν να γίνουν οι ίδιοι.

The Danse Macabre

Το πιο δελεαστικό χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι αδιαμφισβήτητα το πολιτικό παιχνίδι και η πάλη για επιβίωση σε έναν άγριο και καθηλωτικό χορό τεράτων. Πλάσματα σαν αυτά που περιγράψαμε παραπάνω χρειάστηκε να συγκροτήσουν κοινωνίες για να μπορέσουν να επιβιώσουν για την αιωνιότητα που τους υπολείπεται. Η ανθρωπιά σιγά σιγά τους εγκαταλείπει και το Κτήνος είναι ο καθημερινός τους σύντροφος, φανταστείτε πως θα είναι το πολιτικό παιχνίδι σε μια σκακιέρα τέτοιων πλασμάτων…

Οι Vampires έχουν δομήσει μια κοινωνία με πολύ αυστηρούς κανόνες (όπως οι πέντε παραδόσεις, που θα αναλύσουμε μια άλλη στιγμή). Συνήθως διέπονται από μια πολύ αυστηρή ιεραρχία που περιλαμβάνει διάφορα αξιώματα. Μεταξύ αυτών είναι ο «Πρίγκιπας» που αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο άρχοντα μιας πόλης, ο «Οικονόμος» που διοικεί εν απουσία ή για λογαριασμό του πρίγκιπα, ο «Σερίφης» που αποτελεί το μέσο επιβολής του νόμου, ο «Φροντιστής» του ιερού μέρους του Ελυσίου κ.α..

Η δίψα τους για γνώση, κυριαρχία και εξουσία, εκτινάσσει το πολιτικό παιχνίδι σε επίπεδα που δύσκολα μπορεί να φανταστεί το ανθρώπινο μυαλό. Σκεφτείτε μονάχα ότι στην ανθρώπινη κοινωνία για να «ανέβει» κάποιος στην καριέρα του για παράδειγμα, πρέπει να αποδείξει την αξία του και να «αδειάσει» μια θέση. Στη κοινωνία των ομόαιμων όμως δεν υπάρχει συνταξιοδότητη ούτε θάνατος από φυσικά αίτια… Εκεί αρχίζει το παιχνίδι της δύναμης.

Epilogue

To Vampire είναι μια εμπειρία που κάθε παίκτης RPG που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να βιώσει. Είναι ένα μέσο που μπορεί να σε ταξιδέψει στις σκοτεινές γωνιές του πραγματικού κόσμου εμπλουτισμένες με πινελιές φανταστικού. Είναι ένα παιχνίδι που θα σε κάνει να βιώσεις έντονα συναισθήματα από τα παπούτσια ενός καταραμένου αντιήρωα που δίνει το δικό του αγώνα επιβίωσης σε ένα κόσμο εγκαταλειμμένο από θεούς και δαίμονες, σε ένα κόσμο σκοτεινό, στον κόσμο του World of Darkness.

Δημόκριτος Σαλούστρος
Δημόκριτος Σαλούστρος
Ελεύθερο μέλος

dimokritos.saloustros@gmail.com

Ο Δημόκριτος στην πρώτη εποχή ήταν ο κλασσικός Έλληνας RPGας της δεκαετίας του ‘90. Ξεκίνησε με D&D, έκανε το φυσικό του πέρασμα στο World of Darkness παίζοντας ότι story & campaign του ερχόταν στο μυαλό το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, ενώ αραιά που και που διάβαζε και κανένα άλλο world setting. 25 χρόνια μετά, έχοντας υποκύψει στο Ring of Power της γυναίκας του, έχει φτιάξει το δικό του adventuring party σπίτι, μια human barbarian με μαγικό μπλάστρι +4, ένα orc & ένα goblin. Παράλληλα, προσπαθεί ακόμα να ξεκλέψει λίγο χρόνο και να διαβάσει τα αγαπημένα του RPG’s, κρυμμένος στο πατάρι, στην τουαλέτα, κάτω από το κρεβάτι, μέσα στην ντουλάπα κ.ο.κ. Τέλος, τρελαίνεται να γράφει ιστορίες και δε χάνει ευκαιρία να συμμετέχει στα αγαπημένα του WOD LARPS.